صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / «آن سوی داستان» ابتکاری جدید برای معرفی کتاب
«آن سوی داستان» ابتکاری جدید برای معرفی کتاب

«آن سوی داستان» ابتکاری جدید برای معرفی کتاب

برنامه «آن سوی داستان» به تهیه کنندگی قاسم اورنگی در 26 قسمت به معرفی کتاب های مختلف می پردازد.

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم اورنگی تهیه کننده برنامه «آن سوی داستان» با اشاره به اینکه فصل اول این برنامه به معرفی کتاب های دفاع مقدس اختصاص داشت، درباره فصل دوم این برنامه ،گفت: این فصل نیز در ۲۶ قسمت به معرفی کتاب های عرصه انقلاب اسلامی خواهد پرداخت ،کتاب هایی که معمولا تاریخ شفاهی، خاطره نگاری و یا مستند داستانی زندگی مبارزان و انقلابیان هستند.
وی افزود: خاطرات ۱۷ شهریور ۵۷، خورشید واره، خاطرات امیر سرتیپ دوم اکبر فتورایی، عبور از شط شب، خاطرات فرتوک زاده، خاطرات ابوالفضل توکلی بینا از جمله این کتاب ها هستند.
اورنگی افزود: این مجموعه کتاب ها به همت جواد کامور بخشایش، نویسنده کتاب های انقلاب و دفاع مقدس، رئیس گروه شخصیت های مانا انقلاب و… گلچین شده است.
این تهیه کننده با بیان اینکه برنامه دو بخش دارد، به معرفی بخش های مختلف آن پرداخت و گفت: در بخش اول مجری با نویسنده و شخصیت های حقیقی کتاب گفتگو می کند به عنوان مثال، برای کتاب رفیق دوست، رفیق دوست و یکی از همرزمانش که نامش در کتاب آمده به همراه نویسنده به برنامه می آیند.
وی گفت: قبل از برنامه ۴۰ جلد از کتاب مورد نظرمان در اختیار ۴۰ نفر از حضار قرار می گیرد تا در فواصل برنامه بخشی از کتاب را بخوانند و بعد از خوانش ۱۰خط، مجری ادامه واقعه خوانده شده را از مهمان می پرسد.
اورنگی در خصوص بخش دوم نیز گفت: در این بخش که نمایش است، چهار بازیگر به همراه مجری دو بخش از جاهای مهم کتاب را به صورت نمایش شده، اجرا می کنند.
او در رابطه با اینکه چنین برنامه هایی تا چه اندازه می توانند نمایانگر دستاوردهای انقلاب باشند، گفت: از هر برنامه باید به اندازه ظرفیت آن توقع داشت.
وی هدف از این برنامه را معرفی کتاب در شکل و فرمی کاملا جدید و مبتکرانه عنوان کرد که با تلاش دست اندرکاران برنامه آن سوی داستان پیگیری و دنبال خواهد شد.‌
اورنگی ادامه داد: به دلیل تقارن با ایام انقلاب تیم تحقیق کتاب هایی با این موضوع را انتخاب کردند این تلاقی نباید هدف اصلی را تحت شعاع قرار دهد، اما موضوع کتاب ها برگرفته از خاطرات مبارزان حقیقی علیه رژیم طاغوت در زمان انقلاب است و به همین دلیل در واکاوی تاریخ نگارانه و بررسی برخی از جزئیات حوادث انقلاب به کمک افراد مرتبط به نکات جدید و ارزشمندی اشاره می شود.
به گفته وی این برنامه به طور کامل متکی بر کتاب هایی است که گاهی نویسندگان آن ها سال ها برای آن زحمت کشیدند و روی آن فکر کردند و به همین دلیل ساختار برنامه ما را نیز غنا می بخشد.
او افزود: تیم هنری تلاش کردند این محتوای ارزشمند را با زبان تصویری، به گونه ای خلاق و جذاب در اختیار مخاطب قرار دهد.
برنامه « آن سوی داستان » از ۲۶ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری از شبکه های چهار و جام جم سیما به روی آنتن می رود.
فراهنگ **۹۲۱۰ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.