به گزارش کسب و کار نیوز، سعید رسولی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن در ردیف های بودجه سال جاری یک هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: دولت به تنهایی نمی تواند با تخصیص اعتبارات مالی در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی نقش آفرینی کند بلکه با جذابیت سرمایهگذاری و حضور بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور شاهد تحولات بزرگی در این بخش خواهیم.
رسولی با بیان اینکه اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از اولویت های ما در بودجه سال ۹۸ است گفت: خوشبختانه برای نخستین بار اجرایی شدن این طرح مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و در لایحه بودجه ۹۸ منابع مالی برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است.
عضو هیات مدیره راهآهن اظهار داشت: اگر ما به بودجه حوزه تملک داراییهای شرکت راهآهن در چند سال گذشته نگاه کنیم نشان دهنده عزم و اراده دولت و مجلس در حمایت از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.
رسولی افزود دولت در قانون بودجه هر سال منابعی را برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی اختصاص میدهد که بخشی از این اعتبارات در اختیار شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل قرار میگیرد و بخشی دیگر به شرکت راهآهن اختصاص می یابد تا از شبکه ریلی کشور به نحو مناسبی بهره برداری شود.
این مقام مسوول بیان کرد از سال ۹۲ دولت در ردیف های بودجه منابع مالی بیشتری را برای شرکت راه آهن برای ۱۸ طرح در نظر گرفت تا طرح های تملک دارایی های راه اهن با سرعت بیشتری به مورد اجرا درآید.
وی گفت: در سال ۹۲ میزان اعتبارات تملک دارایی های راه اهن ۸۳۹ میلیارد تومان بود که در این سال ۷۰ درصد آن اختصاص یافت
رسولی افزود: سال ۹۳ میزان اعتبارات تملک داراییهای شرکت راه آهن در بودجه دولت ۵۷۰ میلیارد تومان بود اما در این سال تنها ۶۸ درصد این اعتبار اختصاص یافت.
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن اظهار داشت: در سال ۹۴ اعتبارات این بخش برای شرکت راهآهن معادل ۷۶۷ میلیارد تومان بود اما با انتشار اسناد خزانه و اوراق مشارکت در این سال با موافقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات راه آهن در سال ۹۴ در این بخش یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: بودجه تملک دارایی های شرکت راه آهن در سال ۹۵ به ۸۷۹ میلیارد تومان رسید اما با اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت مجموعه اعتبارات تخصیصی راه آهن در این بخش به ۱۷۴ درصد رسید.
رسولی گفت در سال ۹۶ نیز میزان اعتبارات راه آهن یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال ۹۶ میزان اعتبارات تخصیصی راه هن به ۱۷۵ درصد رسید..
وی یاد اور شد در سال ۹۷ میزان اعتبارات تملک دارایی های شرکت راه اهن ۱۰۹۵ میلیارد تومان بود اما تاکنون ۱۰۶ درصد برای شرکت راه اهن اختصاص یافته است.
رسولی در ادامه با اشاره به ضرورت تاسیس شرکت قطارهای حومهای اظهار داشت خوشبختانه اساسنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای ایجاد شرکت قطارهای حومه ای که در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی بود در کمیته مربوطه نهایی شده و امیدواریم در سال ۹۷ شاهد تاسیس این شرکت با مصوبه هیات دولت باشم.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده شرکت های ریلی از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت با توجه به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری واگن های باری و مسافری شرکت راهآهن درصدد است دولت با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰برای رونق کسب و کار در این بخش کمک کند.
وی افزود خوشبختانه موافقت های اولیه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه وجود دارد و حتی ستاد تنظیم بازار نیز با آن موافقت کرده تا با سیاست های ارزی دولت شرکت های ریلی بتوانند از کمک دولت در این بخش برخوردار شوند.
اقتصام**۱۱۰۸**۱۹۰۸
عضو هیات مدیره راه آهن خبر داد
افزایش ۱٫۳درصدی اعتبارات تملک دارایی های راه آهن در بودجه ۹۸
عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: در لایحه بودجه سال 98 مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شرکت راه آهن به 2008 میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه امسال 1.3 درصد افزایش نشان میدهد.