صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / نرخ بیکاری گلستان در پاییز به ۱۰٫۷ درصد کاهش یافت

عاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان :

نرخ بیکاری گلستان در پاییز به ۱۰٫۷ درصد کاهش یافت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری این استان درپاییز امسال به 10.7 درصد کاهش یافت که در مقایسه با فصل پاییز سال قبل، دو درصد کمتر است.

موسی بی باک روز شنبه درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس افزود: کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در استان گلستان براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی به آمار فرصت های اشتغال ایجاد شده در گلستان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۶۲۶ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده که معادل ۶۹ درصد تعهد اشتغال امسال است.
بی باک اضافه کرد: بخش زیادی از اشتغال ایجاد شده امسال در گلستان از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سه بخش روستایی و عشایر، فراگیر و مشاغل خانگی بوده است.
وی تصریح کرد: دربخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر از ابتدای امسال تاکنون به سه هزارو ۳۲ طرح با اشتغالزایی پنج هزارو ۴۸نفر، مبلغ دو هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر نیز از ۲۱۸ طرح با نیاز تسهیلاتی دو هزارو ۲۹۰ میلیارد ریال معرفی شده به بانک ها تاکنون ۵۴۳ میلیارد ریال به ۱۲۱ طرح با اشتغال ۵۷۳ نفر پرداخت شده است.
بی باک، سهم تسهیلات مشاغل خانگی گلستان درسال جاری را نیز ۲۷۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون به ۴۰۰ طرح این بخش ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده که به واسطه آن ۴۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.
وی، به دو طرح ‘کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی' و ‘مهارت آموزی در محیط واقعی' نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح ها به ترتیب ۲۴۴ نفر و ۹۶۷ نفر به کارگاه های تولیدی گلستان معرفی شده اند.
بی باک همچنین برلزوم تشکیل دو کمیته ‘فنی' و ‘نظارت و بازرسی' در کارگروه اشتغال شهرستان ها باهدف راستی آزمایی انجام اشتغال ثبت شده و نظارت بر هزینه کرد صحیح تسهیلات دریافتی ازسوی متقاضیان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، برخی روسای ادارات این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد پرداختند و خواستار رفع این مشکل شدند.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.