صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اوپک بیش از برنامه تولید خود را کاهش داده است
اوپک بیش از برنامه تولید خود را کاهش داده است

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی،

اوپک بیش از برنامه تولید خود را کاهش داده است

یکی از مدیران پیشین شرکت سعودی آرامکو عربستان اعلام کرد که اوپک بیش از برنامه تولید خود را کاهش داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, یکی از مدیران پیشین شرکت آرامکو عربستان اعلام کرد بازار نفت باید منتظر اقدامی غافلگیر‌‌کننده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه امسال باشد.
سداد الحسینی، بنیانگذار مؤسسه حسینی انرژی و از مدیران پیشین شرکت آرامکو، اعلام کرد تولید اوپک به احتمال زیاد در ماه ژانویه امسال کمتر از برنامه تعیین شده در توافق جهانی کاهش تولید نفت خواهد بود.
وی گفت: این (توافق) به‌خوبی تأثیر می‌کند. هم‌اکنون کاهشی چشمگیر در تولید اوپک بوده و برای رسیدن به هدف تولید روزانه ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه ژانویه امسال حرکت می‌کند.
اعضای اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ توافق کردند که تولید روزانه خود را از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۰۰ هزار بشکه کاهش دهند و اگر پیش‌بینی الحسینی درست باشد، کاهش تولید اوپک در ماه ژانویه امسال ۸۷۶ هزار بشکه در روز خواهد بود.
این مدیر عربستانی همچنین اعلام کرد ممکن است اوپک تا پایان ماه ژانویه امسال، حتی یک میلیون بشکه از تولید روزانه خود را نیز کاهش دهد.
الحسینی که پیش از این معاون عملیات اکتشاف و تولید آرامکو بوده است، با اشاره به تولید بیش از حد عربستان در ماه‌های گذشته، گفت: به‌طور مشخص بازار با عرضه مازاد روبه‌رو بوده است؛ این مسئله بیشتر ناشی از برنامه‌ها برای وضع تحریم علیه ایران بود که قرار بود بسیار سختگیرانه باشند.

همچنین مطالعه کنید:

پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.