صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گم شده است

یک مدرس کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گم شده است

یک مدرس کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گم شده است، گفت: متاسفانه اکنون دانشجویان تنها به دنبال کسب یک مدرک بوده و به کسب مهارت توجهی ندارند.

بهرام ستاری در خصوص سهم دانشگاه‌های علمی کاربردی در ارتقاء کیفیت آموزشی و کارآفرینی، اظهار کرد: برای ورود به دنیای موفقیت و کار لازم است تا دانش فنی و دانش کسب و کار را در اولویت قرار دهیم، اما متاسفانه اکنون در سرفصل‌ دانشگاه‌ها توجهی به دانش کسب کار نشده و تنها در تلاش هستند تا دانشجو مدرک تحصیلی خود را کسب کرده و در یک سازمان دولتی یا غیردولتی استخدام شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: امروزه در سرفصل‌های دانشگاه‌ها دانش و مهارت ورود به دنیای کسب و کار دیده نشده است، اما دانشگاه جامع علم کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین این رسالت را به خوبی دنبال می‌کند.

ستاری با بیان این‌که در این راستا تلاش های زیادی انجام شده ولی هنوز به نتیجه‌های موثری دست نیافته‌ایم، گفت: امید است در سال‌های آینده تمامی دانشجویان بتوانند محصولی را ارائه کرده و برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

ستاری در خصوص راهکارهای تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم، گفت: در گام اول برای دانشگاه نسل سوم شدن، هدایت اساتید کارآفرین به دانشگاه‌ها امری ضروری است؛ چرا که تا زمانی که یک استاد کارآفرینی نکرده و محصولی به بازار ارائه ندهد، نمی‌تواند به دانشجوی خود کمک کند تا در راستای کارآفرینی وارد بازار کار شود.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار سرفصل‌های دانشگاهی، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید همراه با کسب مدرک علمی دانشگاهی یک مهارت را نیز یاد گرفته و آن را به ثروت تبدیل کنند.

مدرس کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دروس کارآفرینی به عنوان درس اختیاری در دانشگاه‌ها مطرح بوده و چندان تاثیری ندارد، اما اگر قرار باشد دانشگاه کارآفرینی داشته و بتوانیم دانشجویان را وارد بازار کار کنیم، لازم است تا دروس کارافرینی، بازاریابی و … در قالب دروس عمومی قرار دهیم، وگرنه با این سرفصل‌ها نمی‌توان دانشجویان کارآفرین تحویل جامعه داد.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.