صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / انسجام ملت و دولت راه برون رفت از مشکلات کشور است
انسجام ملت و دولت راه برون رفت از مشکلات کشور است

معاون اول رئیس جمهوری گفت

انسجام ملت و دولت راه برون رفت از مشکلات کشور است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: راه برون رفت از شرایط حساس و پیچیده پیش روی کشور انسجام و تفاهم بیش از پیش میان ملت و دولت است.

به گزارش خبرنگار کسب و کار نیوز- اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در نشست بررسی مشکلات و مسائل سیستان و بلوچستان با حضور وزرا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان، معتمدان و نخبگان این استان در تالار فردوسی زاهدان اظهار داشت: نباید به مردم دروغ گفت بلکه باید شرایط سخت و دشوار را با مردم درمیان گذاشت تا از طریق اتحاد، انسجام و وحدت ملی بتوان از آن خارج شد.
وی ادامه داد: وجود وحدت در اقوام کشور موجب یاس و نا امیدی دشمنان می شود.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه برای رفع مشکلات همه مسئولان چه در دولت چه در مجلس باید با جدیت تلاش کنند گفت: دل مردم را خالی کردن و یک سره آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست.
جهانگیری با اشاره به شرایط پیش روی کشور گفت: هم اینک در بدترین شرایط درآمد نفتی قرار داریم و مجموع کل بودجه سال آینده کشور ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم به همین سبب مردم ایران باید با دقت و حساسیت مسائل را دنبال کنند زیرا دشمنان به هر بهانه ای ما را مورد تهاجم قرار می دهند.
وی افزود: تلاش ما بر این بود که با زبان گفت و گو و تعامل به دنیا ثابت کنیم که آن ها راه را اشتباه رفته اند و ما درست مسیر را طی کردیم که این محقق شده است.
جهانگیری افزود: آمریکا با خارج شدن از برجام مجددا تحریم ها را علیه کشور ما از سر گرفت.
وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی چه در دوران قبل از تحریم و چه بعد از تحریم ها یک نسخه بسیار خوبی برای اقتصاد ایران محسوب می شود که مورد اجماع اهل اقتصاد و ابلاغ رهبر معظم انقلاب نیز است.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: در دوره جدید آمریکایی ها با فشارهایی که به کشور ما و دیگران وارد کردند نشان دادند که ایران در دنیا سرافراز و اهل منطق، گفت و گو و از حدود قانونی خود تجاوز نمی کند اما درست در نقطه مقابل، آمریکا قرار دارد که درباره ایران از همه قوانین تجاوز کرده است.
جهانگیری افزود: هم پیمانان درجه یک آمریکا چه در بخش سیاسی و چه در حوزه دیپلماسی ابراز کردند که پشتیبان ایران هستند.
وی تاکید کرد: همچنین در دنیا ثابت شد که کشورهای مستقل و قدرتمند در مقابل آمریکا یک ضعف جدی دارند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیستان و بلوچستانظرفیت های پنهان و محرومیت های آشکاری دارد که این محرومیت مثل خار در چشم ماست.
جهانگیری افزود: در سیستان و بلوچستان در طول سالهای متمادی اقدامات زیادی برای توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادانی آن انجام شده است اما نیاز به کار بیشتری دارد.
وی افزود: در آینده نه چندان دور به سیستان، خاش، سراوان و میرجاوه سفر می کنم، اما در هر سفری برای همه نقاط استان تصمیم گرفته می شود.‌

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مسائل زیر بنایی که منجر به توسعه سیستان و بلوچستان شود در اولویت است.
جهانگیری تصریح کرد: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستانبرای پست های خالی سازمانی آمادگی داریم مجوز استخدام بدهیم اما شرایط خاص خودش را دارد.
وی توجه ویژه به حمل و نقل، جاده و ریل سیستان وبلوچستان در بودجه سال آینده و رسیدگی به مسائل فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی و گردشگری را از برنامه های دولت برای توسعه همه جانبه این استان عنوان کرد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت آب گفت: برای جلوگیری از آب های مرزی اقدام هایی مورد توجه است تا از هدر رفت آب در این استان به دریا جلوگیری شود.
جهانگیری افزود: ‌هشت میلیارد دلار اعتبار از رهبری برای آب و خاک گرفتیم که قسمتی از آن باید وارد این استان شود.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب استان در بلند مدت راهی جز این که خودمان را به آب دریا وصل کنیم نداریم.
معاون اول رئیس جمهوری بر افزایش سهمیه تانکرهای آب در روستاهای فاقد شبکه آبرسانی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
وی با اشاره به موضوع حق آبه رودخانه هیرمند گفت: موضوع حق آبه جدی است به طوری که جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه افغانستان در این زمینه به گفت و گو خواهد پرداخت.
وی از تعریف طرح مهمی برای کشت گلخانه ها در سیستانو بلوچستان خبر داد.
معاون اول رئیس جمهوری بر پیگیری مسائل مهم سیستان وبلوچستان توسط نخبگان تاکید کرد.
جهانگیری با ابراز تاسف از جان باختن چهار دانش آموز زاهدانی در آتش سوزی یک مدرسه ابتدایی گفت: تلاش براین است که همه شهرها و روستاهای این استان همانند کشور گاز دار شوند.
وی افزود: تاکنون سرمایه گذار ی های خوبی در بخش گاز شهرستان های زاهدان، ایرانشهر و زابل شده است که حدود هزار میلیارد تومان است.
جهانگیری ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه گاز سیستان و بلوچستان در حال اجراست که منابع آن تامین شده است.
وی افزود: برای لوله کشی شبکه خانگی گاز قرار بود به هر واحد مسکونی ۲ میلیون تومان قرض الحسنه پرداخت شود که کافی نبود و این مبلغ به پنج میلیون تومان افزایش یافت.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: گاز رسانی به بقیه شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار قرار دارد و هیچ کدام از برنامه حذف نشده است.
وی با اشاره به شن های روان در سیستان گفت: برای رفع مشکل شن های روان که دغدعه مردم سیستان است در بودجه ۹۷ و ۹۸ ردیف اعتباری مدنظر قرار گرفته تا قیر برای مالچ پاشی به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یابد و انتظار می رود متوقف نشود و استمرار یابد.
وی بر اهمیت راه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: مصوباتی نمی دهیم که عمل نکنیم موانع اعتباری پروژه های ریلی و راهی استان رفع می شود.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: حمیرا ریگی از خواهران اهل سنت و بلوچ سیستان و بلوچستان به عنوان دومین سفیر زن کشور انتخاب شده که بزودی به محل ماموریتش اعزام می شود.
جهانگیری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح ۸۰۰ واحد مسکونی مددجویی در قصر قند گفته بود: حمیرا ریگی به عنوان سفیر ایران در کشور برونئی منصوب شده است.
وی با اشاره به رفع محرومیت ها توسط بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان گفت: درباره محرومیت کارهای خوبی توسط بنیاد مستضعفان در این استان انجام می شود و در این رابطه سه نقطه شامل زهک، قصرقند و دلگان انتخاب شده است.
وی افزود: وام های خوبی برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است به طوری که در کمتر از یک سال اخیر در سیستان و بلوچستان ۲۶۶ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی پرداخت شده است.
جهانگیری افزود: در این راستا به هر میزان که در سیستان وبلوچستان زمینه اشتغال باشد تسهیلات پرداخت می شود.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: سیستان وبلوچستان سرزمین فرصت های بی نظیر است که برای بهره وری از این ظرفیت ها طرح های خوبی از جمله طرح جامع توسعه سواحل مکران تعریف شده که در نخستین نشست تصویب می شود.
جهانگیری افزود: ‌۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح های سواحل مکران است که یک بخش آن در دست اجرا و بخشی بزودی اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه کشورهای مختلفی برای سرمایه گذاری در سواحل مکران تمایل دارند بیان کرد: این سواحل استعدادها و فرصت های بی نظیر است که باید از آنها برای توسعه کشور استفاده کرد.

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.