صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / لزوم توجه به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ساکنان مناطق نفتی و گازی
لزوم توجه به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ساکنان مناطق نفتی و گازی

لزوم توجه به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ساکنان مناطق نفتی و گازی

مشاور اجتماعی وزیر نفت بر لزوم توجه به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ساکنان مناطق نفتی و گازی تاکید کرد و گفت: شرکت‎های حوزه نفت و گاز باید در حد توان و رعایت موارد قانونی، به رفع مشکلات مردم منطقه بپردازند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدامیر طالبیان در نشست شورای مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ضمن بیان اهمیت و جایگاه موضوع مسئولیت‎های اجتماعی در مناطق عملیاتی افزود: اهم فعالیت‎های شرکت‎ها به منظور تعهد و ایفای مسئولیت‎های اجتماعی، توسعه پایدار شهرها و روستاهای پیرامون مناطق عملیاتی و مسائل مربوط به حفاظت محیط زیست است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با تاکید وزیر نفت بر توجه به فعالیت‌های مسئولیت‎های اجتماعی، مقرر شده است افزون بر تعیین مشاور در ستاد وزارت و شرکت‎های اصلی، در سطح شرکت‎های عملیاتی نیز شورای هماهنگی (CSR) ایجاد شود که تاثیر مثبتی بر پیشرفت، کار و جامعه پیرامونی خواهد داشت.
سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق نیز درباره موقعیت این شرکت گفت: شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق ضمن تولید و بهره‎برداری از مخازن خانگیران و گنبدلی، با تزریق، ذخیره‎سازی و بازتولید از مخزن شوریجه D سبب شده که در فصل سرد سال و اوج مصرف گاز، ضریب اطمینان بیشتری ایجاد شود و مشکلی در تامین گاز شمال و شرق کشور نداشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه مسئولیت‎اجتماعی در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق به عنوان یک باور سازمانی، تصریح کرد: این شرکت در بخش مسئولیت ‎اجتماعی همیشه فعال بوده و اقدام‎های خوبی مانند استفاده از ظرفیت‎های منطقه و پیمانکاران بومی، اشتغال‎زایی و استفاده از نیروهای بومی، کمک به احداث و دو بانده کردن جاده اصلی مشهد – سرخس و … انجام داده است.
محمدی با بیان برخی سختی‎های کار در منطقه گازی خانگیران مانند بدی آب و هوا، خطرات گاز ترش، امکانات و مزایای کم، مهم‎ترین مشکلات موجود را در جذب و نگهداری نیروی انسانی متخصص در این شرکت دانست.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.