صفحه اصلی / اسلایدر / برج های سوپرلوکس، قلمرو مولتی میلیاردرها
برج های سوپرلوکس، قلمرو مولتی میلیاردرها

خانه های لاکچری در برج های معروف تهران چند قیمت گذاری می شوند؟

برج های سوپرلوکس، قلمرو مولتی میلیاردرها

تهران را باید پایتخت ساختمان های لوکس ومیلیاردی نام نهاد. امروز در تهران برج هایی سر به فلک کشسده اند که کمتر شخصی می تواند از امکانات منحصر به فرد آن باخبر باشد.

شایلی قرائی

برج ها و خانه های بسیار لوکس باقیمت های عجیب و سرسام آور از کوچه پس کوچه های الهیه و نیاوران گرفته تا خیابان فرمانیه قلمرو افراد مولتی میلیاردر، افراد تحصیلکرده، سلبریتی ها و… است. لابی بزرگ و مجلل، مشاعات بی نظیر، استفاده از بهترین مصالح ساختمانی نظیر شیر‌آلاتی که روی آن آب‌طلا کار شده است همراه امکاناتی چون کیترینگ، کارواش ماشین، خشکشویی، رستوران و سالن ورزشی و.. از امکانات این برج هاست. ورود به این برج ها برای افراد معمولی ممنوع است و نگهبان برج تمام ساکنین آن را می شناسد و از ورود افراد متفرقه به این امامن جلوگیری به عمل می آید. به عنوان مثال یکی از معروفترین فوتبالیست های ایرانی بالاتر از چهار راه کور نور، در برج رولکس زندگی می کند. وی ساکن یکی از پنت هاوس های همین برج است. زیربنای این واحد ۱۷۱۷ متر مربع و قیمت هر متر مربع آن بالغ بر ۸۰ میلیون تومان است. این پنت هاوس دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفر بر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است.

حمید یاری، کارشناس مسائل اقتصادی درباره علت افزایش معاملات خانه های لوکس در ماه های گذشته گفت: در تهران نگاه مردم به مالکیت تغییر کرده و به همین دلیل افراد مرفه تر که در مناطق گران قیمت پایتخت ساکنند، بیشتر مایلند که خانه های دوم، سوم و چهارم خود را در همان محلات و مناطق خریداری کنند. وی ادامه داد: به نظر می رسد این موضوع که عمدتا از مسائل فرهنگی و تمایل به زندگی لاکچری نشأت می گیرد، ارتباطی به کاهش سود سپرده های بانکی یا سایر دلایل اقتصادی نداشته باشد. این اقتصاددان اظهار کرد: همین دلایل فرهنگی سبب شده تا اجاره نشینی نیز در محلات بالاتر پایتخت باب شود به گونه ای که ما شاهد عدم تغییر یا حتی کاهش نرخ اجاره بها در مناطق ۱۶ تا ۱۹ تهران هستیم ولی از سوی دیگر اجاره بها در مناطقی از پایتخت که تقاضا در آنها افزایش یافته، رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

صحبت از میلیاردها تومان گذشته است

امید محبتی

کارشناس بازار مسکن

چند سالی است که ساخت خانه های فوق لاکچری در پایتخت رواج پیدا کرده است و آمار آن در سال جاری غیر قابل تصور بوده است. این خانه ها که اکثرا در برج هایی ساخته می شوند که کمتر کسی توان خرید آن را دارد مخصوص افراد خاص و تحصیل کرده و یا مولتی میلیاردر است. در ساخت این خانه ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد چراکه زیربنای سازه آنقدر هست که احتیاجی به فکر کردن برای اجرای نقشه کار نداشته باشد. استخرهای بانوان و آقایان به طور مجزا در هر طبقه از این برج ها ساخته شده و حتی در برخی از این برج ها باند فرود هلی کوپتر تعبیه شده است. چند برج لاکچری در تهران وجود دارند که شاید نام بردن از آن در این موقعیت درست نباشد اما کمتر کسی است که از وجود این برج ها و خانه های فوق لاکچری آنها بی خبر باشد. مدتی است که برج دیگری هم در شمال تهران در حال ساخت است که نام آن را چشم تهران نامیده اند که متاسفانه بر خلاف نامی که برای آن گذاشه اند به طور قطع موجب خواهد شد تا چشم اندازهای زیبای اطراف تهران غیر قابل مشاهده شود.

برج هایی که با این امکانات ساخته شده اند در برابر زلزله هایی تا قدرت ۸ ریشتر و حتی بیشتر هم مقاوم اند و البته قیمت هایی سرسام آور دارند. در حال حاضر شاید نتوان قیمت درستی برای واحدهایی که در این برج ها وجود دارند در نظر گرفت ولی همین بس که صحبت از میلیاردها تومان گذشته و برخی از این واحدها به دلار قیمت گذاری می شوند. سال گذشته آماری داشته ایم که برای خرید یک واحد در معروف ترین برج تهران هر متر ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذار شده است. البته این آمار مربوط به سال گذشته بوده و صحت و سقم آن را نمی توان تایید کرد. اما امروز با گرانی های اخیر شاید دیگر نتوان برای هر متر آن نیز این قیمت را در نظر گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.