صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / کارگران سبد حمایتی را از “امکان” بگیرند

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی پیشنهاد کرد:

کارگران سبد حمایتی را از “امکان” بگیرند

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر توزیع سریع‌تر بسته‌های حمایت غذایی به کارگران و بازنشستگان، پیشنهاد کرد: اقلام بسته حمایتی از طریق اتحادیه امکان در اختیار کارگران قرار گیرد.

سبد هزینه خانوار کارگری

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی طرحی ملی می‌شود باید همه اقشار و گروه‌ها را پوشش دهد و کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هم جزو آن محسوب می‌شوند.

وی پرداخت بسته حمایتی به خانوارهای کارگری و مستمری‌بگیران را منوط به تامین اعتبار مورد نیاز دانست و افزود: با توجه به این که دولت تامین کننده بودجه این طرح است بر اساس منابع پیش‌بینی شده اقدام می‌کند و لذا برای اجرای طرح در حوزه کارگران و بازنشستگان باید بودجه لازم در اختیار سازمان تامین اجتماعی گذاشته شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی درعین حال از توزیع بسته‌های حمایت غذایی توسط اتحادیه امکان استقبال کرد و گفت: با توجه به این که کارگران “امکان” را می‌شناسند و تاحدوی قبول دارند و اقلام و کالاهای اساسی خود را از این تعاونی تهیه می‌کنند اگر توزیع سبدکالای کارگران از طریق این اتحادیه صورت گیرد بهتر است.

بیات افزود: اگر بسته حمایت غذایی یا مباحث و موضوعاتی از این قبیل توسط اتحادیه امکان (اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران)  که تشکل‌ها و سازمانهای کارگری نسبت به آن شناخت دارند و مورد اعتماد کارگران هم است، توزیع شود علاوه بر ایجاد نظم و ترتیب از سردرگمی و بلاتکلیفی کارگران جلوگیری کرده و موجب می‌شود مایحتاج ضروری و مورد نیاز کارگران با کمترین هزینه و در اسرع وقت تامین و عرضه شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری با توجه به آن که وجه بسته‌های حمایتی نقدی نیست و صرفا برای خرید کالا اختصاص یافته، کارگران می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌های امکان نزدیک محل سکونت خود، اعتبار شارژ شده را صرف خرید اقلام و مایحتاج مورد نیازشان کنند.

بیات تصریح کرد: به دلیل کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری، توزیع بن کالا و فراهم کردن امکان خرید به شکل اقساطی توسط اتحادیه امکان، هم در معیشت کارگران موثر است و هم تعاونی‌های امکان را تقویت می‌کند تا کالای با کیفیت و قابل رقابت با فروشگاه‌های بیرونی عرضه کنند.

بیات همچنین به طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه منابعی که برای اجرای این طرح در بودجه در نظر گرفته می‌شود ناچیز و ناکافی است، در صورتی که اگر نیت این است که همسان سازی را عملیاتی کنند با این حداقل‌ها امکان پذیر نیست. ما معتقدیم دولت باید بودجه مناسبی برای این طرح اختصاص بدهد تا بخش اعظمی از بازنشستگان را شامل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز،  پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیازمند مساعدت مجلس و سایر نهادها در تامین بودجه آن دانسته و گفته بود برای همسان‌سازی به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.