صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / چرا زیباکلام ترامپ را به عنوان خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد ؟
چرا زیباکلام ترامپ را به عنوان خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد ؟

/خبرسازترین شخصیت سال 2018/

چرا زیباکلام ترامپ را به عنوان خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد ؟

صادق زیبا کلام گفت: شاید بتوان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا را خبرسازترین چهره سال 2018 دانست .

ترامپ

خبرگزاری دانشجویان ایران، در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( ۲۰۱۹) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟

 در این ارتباط صادق زیبا کلام در گفت‌وگو  با ایسنا، با بیان این که انتخاب چهره سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت و یا منفی آن شخص ، کار سختی است،  ولی شاید بتوان دونالد ترامپ، را خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۸ عنوان کرد، در بیان توضیح علل  این انتخاب، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ به خاطر سیاست‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و نوع اظهار نظرهایش خبرساز بود که آخرین مورد آن را می‌توان تصمیم وی برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه عنوان کرد.

وی با بیان این که این تصمیم ترامپ، تبعات مهمی برای کشورهای سوریه، ترکیه و عراق در موضوع کردها به همراه خواهد داشت ، گفت: او بدون هیچ‌گونه بازی با کلمات این تصمیم خود را به صورت محکم و قرص اعلام کرده است و حتی استعفای جیمز ماتیس ، وزیر دفاع این کشور هیچ گونه خللی در تصمیم وی در این زمینه ایجاد نکرد.

 این استاد دانشگاه، همچنین ملاقات ترامپ با رهبر کره شمالی، حمله لفظی او به اروپا و تاکیدش مبنی بر این که اروپا باید هزینه‌های امنیتی خود را خودش پرداخت کند و همچنین تصمیم او مبنی بر خروج آمریکا از برجام را از دیگر اقدامات و تصمیمات خبرساز ترامپ در سال ۲۰۱۸ عنوان کرد و در ادامه‌  در پاسخ به این سوال که به نظر وی وضعیت رییس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ چگونه خواهد بود و آیا او به این گونه سیاست‌هایش ادامه‌ خواهد داد؟ گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ در سال ۲۰۱۹ همان روند ۲۰۱۸ را ادامه‌  می‌دهد چرا که باید به این موضوع توجه داشت که بخشی از محبوبیت ترامپ در داخل آمریکا به شیوه حکومت‌داری و تصمیمات او باز می‌گردد. اگر چه این تصمیمات بعضا تبعاتی را به بار آورده است، ولی او در بین رای دهندگان آمریکایی هم چنان محبوب است و هیچ علائمی در دسترس نیست که محبوبیت وی در داخل آمریکا کاهش پیدا کرده باشد.

 زیبا کلام در پایان افزود: در حال‌ حاضر او با سیاست‌هایش باعث شده است که شرایط اقتصادی برای طبقه متوسط و زیر متوسط آمریکا بهبود پیدا کند و این به افزایش محبوبیت وی در داخل آمریکا کمک کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.