صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نوع نگرش به آموزش باید تغییر کند
نوع نگرش به آموزش باید تغییر کند

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان:

نوع نگرش به آموزش باید تغییر کند

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان گفت: نوع نگرش به آموزش باید تغییر کند.

آموزش

 حسن اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی می‌گوییم آموزش رسمی و غیررسمی، آموزش رسمی را مختص آموزش و پرورش نباید بدانیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم آموزش، منظور همه نهاده‌های آموزشی است اما وقتی واژه آموزش را بیان می‌کنیم منظور آموزش غیررسمی است که بیشتر توسط رسانه‌ها رخ می‌دهد.

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان اضافه کرد: این آموزش به معنای عام باید مدنظر باشد چون هر کدام از این عوامل اگر نقصی در آن باشد، اثر مثبت قبلی را خنثی می‌کند، وقتی رسانه کارش ضعیف باشد اثر مثبت بقیه را خنثی می‌کند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه وقتی آموزش و پرورش ضعیف باشد اثر مثبت بقیه را خنثی می‌کند و این مهم احتیاج به یک رستاخیز همگانی دارد، افزود: در این راستا ارتباطاتی که وجود دارد باید تقویت شود و آن هم‌افزایی باید اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: وقتی به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نگاه می‌کنیم، این سند اگر شش زیرنظام داشته باشد سه تا از این زیرنظام‌ها مستقیم با پژوهش سر و کار دارد.

مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان یادآور شد: به پژوهش پرداخته شده منتها بستر باید فراهم شود و فراهم شدن این بستر به خیلی از عوامل بستگی دارد وقتی خانواده‌های ما از همان کودکی فرزندش دغدغه‌شان این است که کنکور رتبه یک رقمی بیاورد و پزشکی قبول شود دیگر جایی برای پژوهش نمی‌ماند.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: وقتی نوع نگرش ما تغییر نکند، هرچه تصمیم درست بگیریم و آموزش را درست کنیم به آن هدف نمی‌رسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.