صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / میزان آگاهی زوج‌های نابارور از علت و هزینه‌های درمان
میزان آگاهی زوج‌های نابارور از علت و هزینه‌های درمان

پژوهش‌های رویان نشان داد

میزان آگاهی زوج‌های نابارور از علت و هزینه‌های درمان

پژوهش‌های صورت گرفته گویای آن است که میزان آگاهی زنان در مورد ناباروری، علت و روش‌های درمانی آن به شکل معنی‌داری از مردان بیشتر است.

ناباروری

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی زوج ناباروری برای معالجه به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، لازم است کارکنان مرکز اطلاعات کافی در خصوص علت ناباروری، مراحل درمان، میزان احتمال موفقیت و هزینه‌های مراحل درمان را در اختیار آنان قرار دهند.

به منظور بررسی چگونگی اطلاع رسانی به بیماران در پژوهشگاه رویان، دکتر سامانی، زهرا عزآبادی، سعیده سازور، فهیمه ملااحمدی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، ۲۰۰ بیمار (۱۰۰ زن و ۱۰۰ مرد) را که طی ژانویه و مارچ ۲۰۱۵ به پژوهشگاه رویان مراجعه کرده بودند، مورد پرسش قرار دادند. بیمارانی انتخاب شدند که برای نخستین بار به مرکز مراجعه می‌کردند و سابقه شکست در روند درمان یا ارجاع از مرکز دیگری نداشتند. پرسشنامه طراحی شده حاوی ۲۰ سوال بود که علل ناباروری، درمان توصیه شده، روش تشخیص، طول تقریبی درمان، میزان احتمال موفقیت، هزینه تقریبی درمان و عوامل غیر درمانی موثر بر موفقیت را شامل می‌شد.

نتایج این پژوهش که در مجله بین‌المللی IJFS به چاپ رسیده است، نشان داد، میزان اطلاع از علت ناباروری در زنان ۳.۸۲ و در مردان ۳.۵۹ (از پنج نمره) بود. همچنین در خصوص اطلاع از درمان پیشنهادی، آگاهی زنان ۳.۸۵ و آگاهی مردان ۳.۵۸ بود.

طبق اعلام پژوهشگاه رویان، نتایج این پژوهش نشان داد، میزان آگاهی زنان در مورد ناباروری، علت و روش‌های درمانی آن به شکل معنی‌داری از مردان بیشتر است. همچنین اکثر مراجعه کنندگان از نحوه آگاهی بخشی کارکنان مرکز رضایت داشتند. با این وجود نتایج این پژوهش نشان می‌دهد لازم است اطلاع رسانی بهتری در خصوص میزان احتمال موفقیت و هزینه تقریبی درمان صورت گیرد.

انتهای پیام
 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.