صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صندوق پژوهش‌وفناوری در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود
صندوق پژوهش‌وفناوری در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود

صندوق پژوهش‌وفناوری در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس گفت: صندوق پژوهش و فناوری برای اولین‌بار در شمالغرب کشور، در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود.

منطقه آزاد ارس

پریسا بهلولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از بازدید دکتر برومند، معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ۱۴ آبان ماه امسال از منطقه آزاد ارس، به خاطر ظرفیت‌های این منطقه، مقرر شد که ۵۰ هکتار زمین برای تاسیس شهرک فناوری اختصاص داده شود.

وی افزود: منطقه آزاد ارس به خاطر نزدیکی به کشورهای CIS، قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، خط آهن ریلی، وجود یکسری دانشگاه‌ها، وجود صنایع قوی در منطقه آزاد ارس، این ظرفیت را دارد که یکسری مزایا در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قرار دهد تا در این منطقه فعالیت‌های خود را بسط دهند.

وی تاکید کرد: این شهرک فناوری بستر مناسبی می‌شود تا تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بتوانند در صادرات محصولات دانش بنیان خود از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند.

بهلولی خاطرنشان کرد: مقدمات تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در منطقه آزاد ارس نیز با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس، شرکت دانش‌بنیان خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده و در روزهای آتی راه‌اندازی می‌شود؛ این صندوق، اولین صندوق پژوهش و فناوری در شمالغرب کشور است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.