صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها باید تجمیع شوند
دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها باید تجمیع شوند

رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد

دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها باید تجمیع شوند

رییس دانشگاه علم و صنعت بر ضرورت اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط دولت تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح بیشتر دانشگاه‌های کوچک استانی و شهرستانی تجمیع و به دانشگاه‌های بزرگ تبدیل خواهند شد.

استقبال و و پذیرش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت

دکتر جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب، تجمیع مراکز آموزش عالی به‌ویژه واحدهای کوچکتر را یکی از راهکارهای اصلی و مهم برای ساماندهی آموزش عالی توصیف و اظهار کرد:  هدف از تجمیع مراکز آموزش عالی بیشتر دانشگاه‌های استانی و شهرستانی است، طبیعتا موسساتی که در قالب مجتمع آموزشی فعالیت خود را آغاز نموده و به دانشگاه تبدیل شده‌اند باید تحت برنامه ساماندهی تجمیع شوند و یا زیر نظر مراکز بزرگ دانشگاهی فعالیت خود را ادامه بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الگوی تجمیع مراکز دانشگاهی در قالب طرح ساماندهی برگرفته از الگوی موفق کشورهای دیگر بخصوص جوامع غربی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح می توانیم نوعی هم افزایی بین مراکز دانشگاهی کشور ایجاد کنیم تا بر این اساس از پتانسیل این مراکز بیشتر و بهتر از وضعیت فعلی استفاده شود. 

رییس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: به اعتقاد من باید با اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی، واحدهای کوچکتر تجمیع و به واحدهای بزرگتر تبدیل شوند تا همانند کشورهای دیگر به موفقیت مورد انتظار از آموزش عالی دست یابیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.