صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تشریح و واکاوی مسائل یگان حفاظت و موضوعات اجتماعی مناطق شهرداری تهران

درهفتمین هم اندیشی شهرداران مناطق 22گانه مطرح شد

تشریح و واکاوی مسائل یگان حفاظت و موضوعات اجتماعی مناطق شهرداری تهران

هفتمین هم اندیشی شهرداران مناطق 22گانه با تشریح مسائل مرتبط با یگان حفاظت شهرداری تهران و بررسی و تحلیل موضوعات اجتماعی مناطق با حضور سردار علیپور فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران و ولی اله شجاع پوریان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به میزبانی شاپور رستمی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، شاپور رستمی، با اظهار نگرانی از پروژه های ساخت فضاهای ورزشی در برخی از مناطق تهران که هنوز به بهره برداری نرسیده است، گفت: شهرداران و مدیران در مناطق این پروژه‌ها را به پایان رسانده اند؛ اما بدلیل برخی از مشکلات هنوز شهروندان نمی توانند از این مجموعه های فرهنگی ورزشی بهره مند شوند و از معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظار می رود برای رفع این مشکلات و سهولت در بهره برداری آنها، لایحه ای به شورا ارائه دهد تا مناطق بتوانند پس از ساخت پروژه های ورزشی، بهره برداری آنرا نیز انجام دهند تا ذینفعان هر منطقه بتوانند هرچه سریع تر از آن استفاده کنند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جمع مدیران معاونت اجتماعی و فرهنگی و شهرداران مناطق گفت: بسیاری از موضوعات حوزه اجتماعی به مناطق قابل تفویض است و پاسخگویی همه مسائل اجرایی در مناطق برعهده شهرداران است. بنابراین انتظار است که بسیاری از امور اجتماعی و فرهنگی این معاونت به مناطق تفویض شود.
رستمی مناسب سازی شهر برای معلولان و توان یابان را اصلی مهم برای مدیریت شهری و معاونت های مرتبط و مناطق دانست و اظهار داشت: وظیفه ذاتی، انسانی و اجتماعی ایجاب می کند که برای زندگی راحت تر این افراد این موضوع مهم را انجام داده و با جدیت دنبال کنیم.  
وی با تکلیف دانستن استقرار افراد بی سرپناه درگرمخانه‌ها در ماههای پایانی سال که در سرمای زمستان با مشکل اسکان مواجهند، اظهار داشت: از شهرداران مناطق و نواحی می خواهم با گشت زنی در حوزه کاری خود نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه ها اقدامات اجرایی انجام دهند.
رستمی با تحسین راه‌اندازی مکان هایی در شهر تهران برای زیست شبانه این حرکت اجتماعی را نیازمند برنامه ریزی صحیح و درست دانست و تصریح کرد: تنها متولی زیست شبانه شهرداری تهران نیست و باید دستگاههای مرتبط در این زمینه برای ایجاد امنیت و آسایش شهروندان همت جدی داشته باشند و به زودی این موضوع با دعوت از سایر سازمان های مرتبط توسط معاونت هماهنگی و امور مناطق با همکاری معاونت اجتماعی، به سامان می رسد.  
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با ارج نهادن زحمات شهرداران مناطق در ارتقاء درآمد ۱۰درصدی امسال نسبت به سال گذشته گفت: شهرداران مناطق و مدیرانشان در سال جاری با همه مشکلات تحریمی و اقتصادی نگاه خاصی به موضوع درآمد شهرداری داشته اند و همین رویکرد در نگهداشت شهر نیز دیده می شود.  
وی تأکید کرد: شهرداران مناطق برای پاسداشت چهل سالگی انقلاب به بهترین شکل اقدام نمایند.
در هفتمین هم اندیشی شهرداران مناطق۲۲گانه، سردار علیپور فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران نیز درجمع شهرداران مناطق به تشریح مسائل یگان حفاظت پرداخت.
وی مشکلات پیش روی یگان حفاظت شهرداری تهران را کسر شدید نیروی انسانی در این بخش دانست و گفت: با توجه به تعداد ساختمان های شهرداری تهران و درخواست های شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمانها برای حفاظت توانمندی های یگان بیش از وضع موجود نیست.  
ولی اله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در جمع شهرداران مناطق ۲۲گانه و مدیران حوزه معاونت هماهنگی و امور مناطق به آسیب های برنامه های ابلاغی معاونت خود اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی که یکسان برای مناطق ۲۲گانه ابلاغ می شود یک آسیب جدی برای منطقه است. چرا که برنامه هایی که تهیه و تدوین می شود نباید برای همه ۲۲منطقه یکسان و ثابت دیده شود و این یکی از اشکالاتی بوده است که در این دوره به اصلاح اساسی آن گام برداشته ایم و نیروهای کارشناسی برای رفع این موضوع مشخص شده است و با معاونان اجتماعی مناطق برای دریافت دیدگاههایشان در هر منطقه جلسات هفتگی برگزار می کنیم.
وی با اشاره به دریافت برنامه های خلاقانه در هر منطقه گفت: در این زمینه همکاران مان می توانند با پیشنهادهای خلاقانه نسبت به برگزاری برنامه های اجتماعی و فرهنگی منطقه خود اقدام کنند.
شجاع پوریان، برای اجرای پروژه های ورزشی استخر و مجموعه های آبی در مناطق از زحمات شهرداران و مدیران شان تقدیر کرد و گفت: این پروژه ها توسط شهرداری های مناطق آماده می شود. سپس کلید پروژه های آماده شده ورزشی به معاونت اجتماعی تحویل می شود که امیدواریم با اصلاح ساختار و مصوبه شورا این موضوع به مناطق واگذار شود.
وی با اشاره به کمبود فضاهای ورزشی برای بانوان تأکید کرد: این موضوع از مواردی است که در لایحه بودجه سنواتی سال آینده برای شهرداران مناطق باید اعتباراتی برای ساختن سوله های مخصوص بانوان پیش بینی شود.  
شجاع پوریان، به مشکلات متعدد سراهای محلات در مناطق نیز اشاره کرد و گفت: تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی برای این موضوع مستقر شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مسئولیت پذیری اجتماعی در مناطق را کارخوبی دانست و اظهار داشت: برخی از شهرداران با توان خوبی به این موضوع ورود پیدا کرده اند و حقوق شهرداری را در این زمینه از صنایع و اصناف مطالبه داشته اند.  
وی تأکید کرد: از نظر قوانین بالادستی مجلس این اعتبارات حتما باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی هزینه شود و به تشخیص شهردار نمی توان این اعتبارات در جای دیگری هزینه شود و سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی می توانند به این موضوع تذکر دهند.
شجاع پوریان، مناسب سازی شهر برای جامعه هدف معلولان وگروههای توان یاب را تکلیف قانونی همه مدیران شهرداری دانست که اقدامات کافی درباره این موضوع انجام نشده است و هنوز فاصله زیادی داریم.

وی گزارشی از اقدامات هر منطقه در زمینه مناسب سازی را خواستار شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر موضوع اتاف (ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها) در پروژه های مناطق گفت: شهرداران مدافع این موضوع مهم در مناطق خود باشند. هر واگذاری و هر پروژه ای که اتاف را رعایت نکند بعدها با مشکل اجتماعی جدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.