صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای ۲۳۹ طرح پژوهشی میان پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌ها
اجرای ۲۳۹ طرح پژوهشی میان پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌ها

اجرای ۲۳۹ طرح پژوهشی میان پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌ها

سرپرست معاونت پژوهش‌وفناوری پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اجرای ۲۳۹ طرح تحقیقاتی با ۱۲ دانشگاه کشور، گفت: این تعداد پروژه‌ به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال اجرایی شده است.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران

به‌ گزارش ‌ایسنا، دکتر رضایی در مراسم افتتاح چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران با بیان این‌که در این دوره از نشست ۱۵۱ مقاله در قالب پوستر ارائه شده است، خاطر نشان کرد: در این نشست در خصوص موضوعاتی همچون همکاری‌های دانشگاه، راهبردهای سیستمی، مخابرات، پیش رانش، سازه و کنترل حرارت، تولید و ذخیره ماهواره، کنترل وضعیت و کاربردی بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی  با اشاره به برنامه پژوهشگاه فضایی برای همکاری با دانشگاه‌ها، گفت: بر اساس برنامه‌های این پژوهشگاه تاکنون با ۱۲ دانشگاه کشور قراردادهای انجام همکاری‌های پژوهشی داشته‌ایم

به گفته سرپرست معاونت پژوهش‌وفناوری پژوهشگاه فضایی ایران، دانشگاه‌های شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر ، صنعتی خواجه نصیر ، علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، صنعتی شیراز، شیراز، علم و صنعت، اصفهان، تبریز، صنعتی اصفهان و علامه طباطبایی با پژوهشگاه فضایی همکاری‌های مشترکی داشته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۱۲ دانشگاه، به منظور همکاری با محققان دانشگاه شریف در حال انعقاد قرارداد هستیم.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یادآور شد: در قالب این همکاری ۲۳۹ طرح پژوهشی به مبلغ ۵۳ میلیارد ریال تاکنون اجرایی شده است.

سرپرست معاونت پژوهش‌وفناوری پژوهشگاه فضایی ایران، خاطر نشان کرد: از این تعداد طرح، ۱۱۹ طرح در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۹ طرح در دوره دکتری و ۵۱ طرح به صورت مستقل اجرایی شده است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: ما در حال‌ طراحی مدلی هستیم که بتوانیم محققان پژوهشگاه فضایی ایران را به محققان سایر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها متصل کنیم تا از این طریق بتوانیم از پتانسیل‌های علمی موجود در کشور بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.