صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / یخبندان شدید در اردبیل/راه ۳۳۰ روستا در حال بازگشایی است
یخبندان شدید در اردبیل/راه ۳۳۰ روستا در حال بازگشایی است

یخبندان شدید در اردبیل/راه ۳۳۰ روستا در حال بازگشایی است

‌به دنبال اولین بارش برف زمستانی در شهرهای مختلف استان اردبیل یخبندان طی ‌شب گذشته و امروز در شهرهای مختلف این استان رخ خواهد داد.

یخبندان

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با خروج سامانه بارشی از عصر ‌روز شنبه و قطع بارندگی‌های زمستانی بیشترین بارش برف در خلخال با ۳۲ سانتیمتر و نیر و سرعین با ۲۸ سانتیمتر گزارش شده‌است، به طوری که در اکثر شهرهای جنوبی و مرکزی این استان زمین سفیدپوش شد و بعد از ماه‌ها انتظار اردبیلی‌ها حال و هوای برفی زمستان را به نظاره نشستند.

اما به دنبال بارش برف براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل طی ‌شب گذشته وامروز یکشنبه یخبندان و افت دما تا ۱۲ درجه منهای صفر رخ خواهد داد که با تداوم این وضعیت سرد زمستانی تا عصر دوشنبه و از عصر روز سه‌شنبه تا آخر هفته سامانه بارشی فعالیتی را نخواهد داشت و جوی آرام در مناطق مختلف استان حاکم خواهد شد.

اما براساس اعلام مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی این استان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

علی رحمتی اظهار کرد: همکاران ما در راهدارخانه‌ها طی یک روز گذشته به سرعت عملیات برفروبی را انجام دادند و حتی یک دقیقه نیز مسدودی و توقف در جاده‌های اصلی استان اردبیل را شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازگشایی ۳۳۰ راه روستایی در اولویت این اداره کل قرار گرفته به طوری که تا این لحظه راه بیش از ۲۰۰ روستا بازگشایی شده و تا آخر وقت امروز راه ۱۳۰ روستای باقی مانده نیز بازگشایی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: ما با استفاده از تمام تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین خود در طول مسیرها و گردنه‌های صعب‌العبور حضور داریم و سعی‌مان بر این است تا با کمترین تاخیر و تعلل عملیات برفروبی را به سرعت انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.