صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / آمادگی بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه
آمادگی بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه

رئیس اتاق بازرگانی ایران خبرداد

آمادگی بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتاق در دو سال گذشته اقدام به تشکیل ستاد بازسازی سوریه کرده است، گفت: این ستاد آمادگی دارد تا در زمینه‌ صنعت، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای بازسازی سوریه فعالیت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتاق در دو سال گذشته اقدام به تشکیل ستاد بازسازی سوریه کرده است، گفت: این ستاد آمادگی دارد تا در زمینه‌ صنعت، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای بازسازی سوریه فعالیت کند.

غلامحسین شافعی امروز در همایش مشترک ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: این سفرها قطعاً بیانگر عمق راهبردی روابط دوجانبه ایران و سوریه است و نشان می‌دهد ارائه جدی بین دولتمردان دو کشور برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از پیروزی‌های اخیر سوریه علیه تروریست‌های داعشی، گفت: امیدواریم این پیروزی‌ها مرهمی بر درد و رنج مردم سوریه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: در دوران پساداعش باید برنامه‌ریزی لازم برای خرابی‌های ناشی از سوریه به عمل آید و در این راستا بخش خصوصی ایران آماده همکاری در این زمینه و تأمین کالاهای اساسی مردم سوریه است.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران در دو سال گذشته اقدام به تشکیل ستاد بازسازی سوریه در زمینه‌های مختلف خدمات فنی و مهندسی، برق، صنعت، کشاورزی و غیره نموده و به دنبال آن است تا روابط اقتصادی در این زمینه‌ها توسعه بیشتری داشته باشد.

شافعی گفت: انتظار می‌رود در دوران پیش‌رو بخش‌های خصوصی، سطح مبادلات بین دو کشور را در یک برنامه زمان‌بندی شده ارتقا دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: فعالیت در زمینه خدمات فنی و مهندسی از جمله بخش‌های جاده‌سازی، پل‌سازی و احداث واحدهای مسکونی و همچنین سیستم تصفیه آب، صنایع غذایی، پتروشیمی، معدن، لوازم خانگی، سیمان و حمل‌ونقل از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف خواهد بود.

وی با اشاره به امضای توافق‌نامه تجارت آزاد بین دو کشور، گفت: متأسفانه بهره‌برداری مناسبی از آن انجام نشده است.

شافعی همچنین بیان داشت: به جز چند کالای مهم میزان تعرفه‌های گمرکی بین ایران و سوریه ۴ درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: روابط بانکی و مشکل حمل‌ونقل پول از مشکلات پیش‌روی روابط تجاری دو کشور است.

شافعی بیان داشت: انعقاد موافقت‌نامه و سند همکاری راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه نقطه عطفی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور است و امیدواریم با امضای این توافق‌نامه بسترهای لازم تجاری به تناسب روابط سیاسی ارتقا یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.