به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر درنشست معاونان آموزشی دانشگاههای منطقه ۹ کشورکه با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، دکتر پیشقدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و معاونان آموزشی دانشگاههای منطقه ۹ کشور برگزار شد،با بیان اینکه کلیه سیاستهای معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای افزایش کیفیت در دورههای آموزشی دانشگاهی است، اظهار داشت: کیفیتبخشی به دورههای آموزش عالی دانشگاهها در کشور، طرح ساماندهی و سطحبندی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در کشور از مهم ترین برنامه های معاونت آموزشی وزارت علوم است.
وی همچنین در خصوص نتایج طرح ساماندهی و سطحبندی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشورتوضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه دکتر آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی نیز در خصوص طرح مهارت افزایی و توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی خبر داد و از این طرح بهعنوان مهمترین سیاست فعلی وزارت علوم در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: منظور از اشتغال پذیری، اشتغالزایی نبوده و هدف، ایجاد ظرفیتهای ورود به فضای کسبوکار پیش از دانشآموختگی است.
وی در خصوص طرحهای پیوند، نوسازماندهی کارگروههای تخصصی دفتر برنامهریزی درسی، سطحبندی دانشگاهها، یکپارچهسازی آئیننامهها و آئیننامه تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان نیز توضیحاتی اداره کرد.
دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست، توجه به بحث آموزش در دانشگاهها را مهم عنوان کرد و گفت: در دانشگاه فردوسی مشهد تلاش شده است تا آموزش به جایگاه اصلی خود برسد و جایگاه نخست در عرصه توسعه را داشته باشد.
وی فراهم کردن زیرساختهای سازمانی معاونت آموزشی با ایجاد دفاتر یادگیری و آموزش تخصصی و انتصاب مدیران توانمند و باتجربه در این معاونت را ازجمله اقدامات دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه ارتقای آموزشی خود دانست و اذعان داشت: جا دارد تا معاونان آموزشی دانشگاههای منطقه ۹ کشور با ایجاد سازوکاری مشترک و بهدوراز رقابت مخرب، بحث آموزش را در دانشگاههای این منطقه ارتقا بخشند و در این راستا تمام تلاش خود را بکنند تا در حوزه فعالیت خود موفق شوند تا شاهد آن باشیم که این منطقه ازنظر آموزشی به قطب برتر آموزشی در سطح کشور تبدیل شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد کمبود اعتبارات در حوزه آموزش عالی کشور را یکی از موانع رشد و ارتقای دانشگاهها دانست و افزود: در شرایط کنونی باید معاونان و مدیران آموزشی دانشگاهها قبل از اتخاذ تصمیمات و برنامههای خود منابع مالی لازم برای این طرحها را فراهم کرده و در این زمینه برنامهریزی کنند تا دانشگاهها بتوانند در این زمینه به رشد و تعالی خود دست یابند.
دکتر کافی توجه به دانشآموختگان دانشگاهها را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: استادان و مدیران باید به این فکر کنند که دانشجویانی تربیت نمایند تا پس از سپری کردن دوران تحصیل بتوانند با جامعه ارتباط مؤثر برقرار کنند و راهگشای مشکلات و معضلات جامعه باشند و اگر این روحیه در مدیران آموزشی دانشگاهها و استادان ما ایجاد شود شاهد آن خواهیم بود که جوانانی نخبه و کارآمد برای جامعه تربیتکردهایم که هر یک میتوانند بهنوبه خود موجب اعتلای کشور در حوزههای مختلف شوند و این افراد در آینده مدیرانی موفق خواهند بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، در ادامه نشست دکتر پیشقدم، معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد به تبیین ارکان اساسی نظام آموزش عالی و سیاستهای معاونت آموزشی این دانشگاه و معرفی بسته ارزیابی و حمایت از فعالیتهای آموزشی اعضای هیئتعلمی (آحفا) پرداخت.
انتهای پیام