چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پایداری کسب‌وکارهای نوپا نیازمند حضور بخش خصوصی است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ خشکسالی و محیط‌ زیست:

پایداری کسب‌وکارهای نوپا نیازمند حضور بخش خصوصی است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست در جلسه کارگروه آب این ستاد با تأکید بر ارائه اولویت‌های ضروری در راستای توسعه کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها گفت: در راستای حمایت از توسعه کسب‌وکارهای نوپا، کار با شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد و بخش خصوصی ضروری است.

کسب و کار

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های “آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست” با حضور نادر قلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌ آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست و اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات این ستاد با دستور جلسه بررسی اولویت‌های فناوری سال جاری تشکیل شد. 

در بخش دیگر این جلسه، جهانگیر پر همت دبیر کارگروه آب، ضمن شرح مختصری از وظایف مورد انتظار کارگروه آب اظهار کرد: از مهم‌ترین انتظارات موردنظر این کارگروه می‌توان به راهبری طرح‌های کلان، رصد فناوری‌های حوزه آب در مقیاس ملی و بین‌المللی، تبیین وضع موجود و اولویت‌بندی طرح‌ها اشاره کرد. 

در ادامه، ضمن معرفی و مرور اجمالی سند راهبردی توسعه فناوری‌های “آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست” تعداد ۳۰ عنوان طرح از اولویت‌های سال جاری ارائه شد.

در این جلسه ضمن بررسی اولویت‌های فناوری سال جاری، سازوکار و مبانی اولویت‌بندی طرح‌ها موردبحث و بررسی قرار گرفت. 

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، در این جلسه بر لزوم توجه به طرح‌های غیر سازه‌ای، فناوری‌های نرم‌افزاری، جریان‌سازی فناوری‌های مدیریتی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی، همچنین هوشمندسازی آبیاری و بررسی حقوقی و فنی تغییرات اقلیمی و آب‌وهوا، موضوع کاهش تبخیر، فناوری‌های زیربنایی و تأمین فناوری‌های موردنیاز مدیریت باز تخصیص و حکمرانی آب، تأمین فناوری‌های موردنیاز مدیریت باز تخصیص و حکمرانی آب و تعریف و تبیین ضوابط حمایت از طرح‌ها همچنین ملاحظه چرخه آب و بیلان در بهره‌برداری از این منابع و تأمین فناوری‌های موردنیاز تاکید شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.