صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مردم انتظار دارند قیمت کالاها به سرعت کاهش قیمت دلار کاهش یابد
مردم انتظار دارند قیمت کالاها به سرعت کاهش قیمت دلار کاهش یابد

رئیس کمیسیون شوراها:

مردم انتظار دارند قیمت کالاها به سرعت کاهش قیمت دلار کاهش یابد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های اصل ۹۰ و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع پرداخت بسته حمایتی هستند.

کولیوند

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد کولیوند با اشاره به گرانی در بازار به خصوص در بخش مواد غذایی گفت: پس از اینکه دولت لایحه بودجه ۹۸ را به مجلس آورد در مورد گرانی هم به صورت جدی بحث شد چون اگر قرار باشد گرانی اینطور افسارگسیخته باشد و دولت نتواند آن را مدیریت کند درست نیست.

کولیوند افزود: یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از گرانی پیش‌بینی شده، بحث صندوق الکترونیکی فروش است تا از فروش کالاهای یکسان با چند نرخ متفاوت جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دولت هم باید با فشارهای خود بحث گرانی را ساماندهی کند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا افزود: یکی از دلایل گرانی در برخی اقلام مثل مرغ، عدم تناسب میان تولید داخلی و مصرف جامعه است که تولید به میزان مصرف جامعه افزایش پیدا نکرده، بنابراین دولت در این بخش باید واردات انجام دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه به موضوع بسته حمایتی دولت اشاره و اعلام کرد: این موضوع در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که با نظر رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته و قرار است با مسئولیت وزارت رفاه به کسانی که زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند پرداخت شود.

وی افزود: این پرداخت همراه با حقوق‌های ماهانه نخواهد بود و تا قبل از عید سه مرحله از آن انجام خواهد شد؛ تاکنون این پرداختی به افراد زیادی انجام نشده و فقط یک مرحله آن پرداخت شده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاداتی از کاهش نیافتن قیمت اجناس همزمان با کاهش نرخ ارز پرداخت و گفت: ما کالاهایی داشته‌ایم که صفر تا صد ساخت آن در داخل انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به ارز ندارد اما به صورت افسارگسیخته گران شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مردم انتظار دارند به همان سرعتی که قیمت ارز کاهش یافته قیمت‌ها هم کم شود اما نباید توقع داشت ظرف ۲۰ روز یا ۱۰ روز و با سرعت این اتفاق رخ دهد البته وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، اصناف و … باید فشارهای لازم را در این زمینه داشته باشند.

کولیوند در ادامه به قطار شهری کرج هم که یکی از مهمترین موضوعات این کلانشهر به شمار می‌رود اشاره و تصریح کرد: حدود سه و نیم سال پیش که بحث راه‌اندازی مجدد این پروژه در دستور کار قرار گرفت، برآوردها نشان داد که برای تکمیل مترو به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است اما الان این رقم به حداقل دو و نیم تا سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی تأمین این منابع از عهده شهرداری کرج خارج است و باید یک کمیته راهبردی با همراهی استانداری، شهرداری، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تشکیل تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.