صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ساخت رویه‌نگار لیزری سطوح با دقت ۱ میکرومتر
ساخت رویه‌نگار لیزری سطوح با دقت ۱ میکرومتر

ساخت رویه‌نگار لیزری سطوح با دقت ۱ میکرومتر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق به طراحی و ساخت دستگاه رویه نگار لیزری سطوح شدند؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی لیزر مثلثی به بررسی رویه اجسام می پردازد.

لیزر

به گزارش کسب و کار نیوز، دستگاه رویه نگار لیزری سطوح که در ششمین دوره از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه شد، با ترکیب لیزر، سیستم اپتیکی و سنسور ccd فاصله سنسور تا اجسام را مشخص می‌کند. 

علی صالح پور، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان طراح این دستگاه در توضیح دستگاه تولیدشده، گفت: نرم‌افزار دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که برداشت داده با توجه به گام انتخاب انجام می‌شود. 

وی درادامه با اشاره به نرم‌افزار تعبیه‌شده در این دستگاه، بیان کرد: گام‌های بین دو برداشت داده می‌تواند از ۳ میکرومتر تا چند میلیمتر در هر جهت از دو محور حرکتی انتخاب شود؛ به این صورت که هر چه گام حرکتی کمتر باشد، جزئیات کامل‌تر می‌شود، اما زمان بیشتری برای تکمیل روبش مورد نیاز است. 

این فعال حوزه فناور خاطرنشان کرد: پس از دریافت داده این اطلاعات توسط نرم‌افزار gwyddion تحلیل می‌شوند که این نرم افزار با توجه به نیاز، به بررسی زبری، ارتفاع پوشش شکل جسمی و غیره می‌پردازد.

ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از ۳ لغایت ۶ دی ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.