صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / خطر افزایش سطح دریا برای اکوسیستم‌های ساحلی جهان
خطر افزایش سطح دریا برای اکوسیستم‌های ساحلی جهان

خطر افزایش سطح دریا برای اکوسیستم‌های ساحلی جهان

افزایش سطح دریا و پیشروی آب به مناطق ساحلی، موجب تحلیل رفتن زمین‌های باتلاقی در خطوط ساحلی جهان شده‌ است.

ساحل دریا

به گزارش کسب و کار نیوز، در این بررسی گروهی از کارشناسان استرالیایی به مطالعه بیش از ۷۰۰ هزار تصویر ماهواره‌ای پرداختند تا گستردگی و تغییر زمین‌های باتلاقی ساحلی در سراسر جهان را ارزیابی کنند.

نتایج بدست آمده حاکی از آن است که اکوسیستم‌های زمین‌های باتلاقی ساحلی در برخی از کشورها در فاصله سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده‌ است. زمین‌های باتلاقی ساحلی اکوسیستم‌های حائز اهمیتی هستند و همچون ضربه‌گیری در برابر طوفان‌ها و افزایش سطح دریاها عمل می‌کنند و زیستگاه گونه‌های بسیاری از حیوانات به حساب می‌آیند.

تقریبا حدود ۵۰ درصد از گستره جهانی زمین‌های باتلاقی ساحلی در هشت کشور جهان متمرکز است که شامل اندونزی، چین، استرالیا، آمریکا، کانادا، هند، برزیل و میانمار هستند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: زمین‌های باتلاقی ساحلی اکوسیستم‌های بزرگی هستند که در تمامی نقاط جهان وجود دارند اما به شدت در برابر تهدیدهای محیط زیستی آسیب‌پذیرند چرا که موقعیت‌های دقیق آن‌ها مشخص نیست و ظرفیت کافی برای کنترل آن‌ها وجود ندارد.

به نوشته روزنامه گاردین، به گفته محققان در مناطقی از چین و غرب اروپا زمین‌های باتلاقی ساحلی گستره‌ای به مساحت بیش از ۱۸ کیلومتر را در بر گرفته‌اند. همچنین در استرالیا در تمامی مناطق این کشور این اکوسیستم مشاهده می‌شود.

انتهای پیام   

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.