صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ثبت ۱۷ زلزله در ۱۱ استان کشور/زلزله ۴.۳ در قصرشیرین استان کرمانشاه
ثبت ۱۷ زلزله در ۱۱ استان کشور/زلزله ۴.۳ در قصرشیرین استان کرمانشاه

بررسی زلزله‌های هفته گذشته،

ثبت ۱۷ زلزله در ۱۱ استان کشور/زلزله ۴.۳ در قصرشیرین استان کرمانشاه

مهمترین زمین‌لرزه هفته گذشته با بزرگای ۴.۳ در قصرشیرین استان کرمانشاه به ثبت رسید ضمن آنکه در این مدت ۱۷ زلزله با بزرگای بیش از ۳ در ۱۱ استان کشور رخ داده است.

زلزله زمین لرزه

به گزارش کسب و کار نیوز، در هفته گذشته ۱۷ زلزله بیش از ۳ در استان‌های کرمان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان رضوی، گلستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و هرمزگان به ثبت رسید ضمن آنکه قصرشیرین استان کرمانشاه نیز بار دیگر زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ را تجربه کرد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول دی

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷، ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، یزد استان یزد زلزله ۲.۵، مورموری استان ایلام زلزله ۲.۸، مهران استان ایلام زلزله ۲.۵، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، خانوک استان کرمان دو زلزله ۲.۶ و ۲.۵ رخ داد.   

سیرچ استان کرمان با زلزله‌ای با بزرگای ۳.۵ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری و کانون آن در۲۰ کیلومتری سیرچ، ۲۳ کیلومتری شهداد و ۳۱ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

در هجدک استان کرمان بعد از یک زلزله ۲.۵، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۴ و در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید. این زلزله در ۳۵ کیلومتری هجدک، ۴۷ کیلومتری چترود و ۵۱ کیلومتری شهداد این استان گزارش شد.

یکشنبه ۲ دی

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۵ و میرجاون استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در دیلمان استان گیلان زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ به ثبت رسید که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه ۱۳ کیلومتری دیلمان، ۱۵ کیلومتری جیرنده و ۱۶ کیلومتری بره سر این استان بوده است.

در هجدک استان کرمان بعد از یک زلزله ۲.۶ زلزله دیگری به بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید که عمق آن در ۹ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۳۷ کیلومتری هجدک، ۴۱ کیلومتری شهداد و ۴۴ کیلومتری چترود این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ دی

زلزله ۳.۴ یاسوج کهگیلویه و بویراحمد اولین رخداد لرزه‌ای روز ۳ دی ماه بوده که در عمق ۵ کیلومتری و در ۲۸ کیلومتری یاسوج استان کهگیلویه وبویر احمد و ۳۲ کیلومترس اردکان و ۳۹ کیلومتری مصیری استان فارس رخ داده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و چمستان استان مازندران زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

مورموری استان ایلام نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ را تجربه کرد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری مورموری، ۱۵ کیلومتری سراب باغ و ۲۹ کیلومتری آبدانان استان ایلام بوده است.

سه‌شنبه ۴ دی

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۳۶ کیلومتری هجدک، ۴۹ کیلومتری چترود و ۵۳ کیلومتری شهداد استان کرمان گزارش شد.

ریوش استان خراسان رضوی نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد. رومرکز این زمین‌لرزه در ۱۲ کیلومتری ریوش، ۳۴ کیلومتری خلیل آباد و ۳۶ کیلومتری کاشمر این استان بوده است.

مراوه تپه استان گلستان نیز زلزله ۳.۴ ریشتری را در عمق ۶ کیلومتری تجربه کرد. رومرکز این زمین‌لرزه در ۴۶ کیلومتری مراوه تپه و ۷۵ کیلومتری گلی‌داغ استان گلستان و ۷۸ کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی بوده است.

چهارشنبه ۵ دی ماه

در قصرشیرین استان کرمانشاه بعد از یک زلزله ۲.۸ ریشتری زلزله دیگری با بزرگای ۳.۵ رخ داد که عمق آن در ۹ کیلومتری و رومرکز این رخداد در ۲۳ کیلومتری قصر شیرین و ۲۵ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به  بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۷ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۳۸ کیلومتری شهداد، ۴۶ کیلومتری هجدک و ۵۴ کیلومتری چترود این استان گزارش شد.

در پهله استان ایلام زلزله ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۱۲ کیلومتری و کانون رومرکز این زلزله در ۲۶ کیلومتری پهله و ۴۷ کیلومتری دهلران این استان گزارش شد.

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۶ به ثبت رسید که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد در ۱۰ کیلومتری تسوج، ۱۷ کیلومتری کشکسرای و ۲۶ کیلومتری یامچی این استان گزارش شد. زلزله ۲.۶ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۷ و ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

لالی استان خوزستان بعد از یک زلزله با بزرگای ۲.۷ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد. عمق این زمین‌لرزه در ۱۶ کیلومتری و کانون آن در ۱۴ کیلومتری لالی، ۱۸ کیلومتر گتوند و ۱۹ کیلومتری سالند بوده است.

خنج استان فارس نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۶ کیلومتری و کانون آن در ۲۲ کیلومتری خنج، ۳۶ کیلومتری بیرم و ۴۱ کیلومتری اوز این استان گزارش شد.

زلزله ۳.۱ درگهان استان هرمزگان از دیگر رخدادهای مهم روز ۵ دی ماه بوده که در عمق ۱۲ کیلومتری و در رومرکز ۳ کیلومتری درگهان، ۲۰ کیلومتری سوزا و ۲۳ کیلومتری قشم رخ داده است.

پنج‌شنبه ۶ دی

در گنگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری کنگ، ۲۲ کیلومتری بندر لنگه ۵۶ کیلومتری کوخرد استان هرمزگان بوده است.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۶ و کهنوج استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

بالاده استان فارس نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۲۱ کیلومتری بالاده، ۳۰ کیلومتری خانه زنیان و ۳۳ کیلومتری کازرون این استان بوده است.

جمعه ۷ دی

زلزله ۴.۳ قصرشیرین استان کرمانشاه اولین زلزله مهم روز ۷ دی بوده است که در عمق ۱۳ کیلومتری و در رومرکز ۱۰ کیلومتری قصر شیرین و ۱۹ کیلومتری سرپل ذهاب این استان رخ داده است.

در هلشی استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، گلباف استان کرمان زلزله ۲.۵، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و مهران استان ایلام زلزله ۲.۷ رخ داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.