صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تشکیل گروه‌های مجازی منطقه‌ای برای افزایش همکاری بین‌رشته‌ای ضروری است
تشکیل گروه‌های مجازی منطقه‌ای برای افزایش همکاری بین‌رشته‌ای ضروری است

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

تشکیل گروه‌های مجازی منطقه‌ای برای افزایش همکاری بین‌رشته‌ای ضروری است

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاه‌های مستقر در مناطق آمایشی، گفت: ضروری است از تمام نیروهای منطقه در اداره کلان مناطق آمایشی بهره‌برداری شود.

باقر لاریجانی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر باقر لاریجانی در نشست مجازی با مناطق آمایشی، با اشاره به برنامه آمایش سرزمینی، اظهار کرد: این برنامه سال‌ها در کشور مطرح بوده و ایران کشور بزرگی است و برای اینکه در این وسعت بتوانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم، لازم است که آمایش اجرا شود.

وی افزود: وزارت بهداشت اولین نهادی است که این فرصت را پیدا کرده که این برنامه را اجرا کند و اولین حوزه‌ای که آمایش سرزمینی مصوبی را اجرا کرد، حوزه آموزش است و سایر حوزه‌های وزارت بهداشت هم در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این برنامه در کشور هستند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: لایه مدیریتی نوینی در نظام سلامت ایجاد شده و لازم است در حوزه آموزش از این فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های بومی برای ارتقای آموزش استفاده شود.

وی یکی از جلوه‌های این مصوبه را تشکیل کلان مناطق آمایشی ذکر و اظهار کرد: برخی از کلان مناطق عملکرد خوبی در این زمینه داشتند و از افراد در سطح منطقه برای پیشبرد برنامه‌های منطقه استفاده کردند.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مدیریت مناطق آمایشی، بر لزوم شکل‌گیری ساختار مناطق اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های مستقر در مناطق لازم است با یکدیگر همکاری کنند و دانشگاه‌های بزرگتر از دانشگاه‌های کوچکتر حمایت کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بحث مراکز سنجش منطقه‌ای یکی از مباحث مهم است، چرا که اجرای برخی از آزمون‌ها از طریق مناطق انجام می‌شود و لازم است برای اجرای مناسب این آزمون‌ها ساختار مناسبی در منطقه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارزیابی مراکز سنجش منطقه‌ای توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود، گفت: مراکز مهارت‌های بالینی مناطق شکل گرفته است و مراکز آموزش مجازی مناطق نیز در حال پیگیری است. توسعه آموزش مجازی تحول چشمگیری را در آموزش علوم پزشکی ایجاد می‌کند.

لاریجانی افزود: باتوجه به توسعه آموزش علوم پزشکی و افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی لازم است از ظرفیت این نیروها در تمام زمینه‌ها، از جمله طراحی سوالات آزمون‌ها، سیاستگذاری و سایر امور مربوط به رشته‌ها استفاده شود. لازم است برنامه‌ریزی صحیحی در مناطق برای این کار انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه لازم است دانشگاه‌ها در کلان مناطق با یکدیگر همکاری داشته باشند، گفت: تشکیل گروه‌های مجازی منطقه‌ای یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند تحول چشمگیری در آموزش ایجاد کند. اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بزرگ منطقه می‌توانند در سایر دانشگاه‌های منطقه نیز تدریس کنند و این کار باعث می‌شود از تمامی ظرفیت‌ها در سطح منطقه استفاده شود و همچنین همکاری بین رشته‌ای را ارتقا می‌دهد.

وی بر لزوم بکارگیری ظرفیت همه دانشگاه‌های منطقه برای پیگیری ماموریت‌های واسپاری‌شده تاکید کرد و گفت: باید نگاه ملی به این ماموریت‌ها داشته باشید و در واقع همکار وزارت بهداشت در اجرای این ماموریت‌ها هستید.

لاریجانی تصریح کرد: حرکت ما در راستای توسعه علمی کشور است و مشارکت اساتید دانشگاه‌ها یکی از الزامات اجرای این برنامه است. ضروری است تا برنامه‌های تحول در دانشگاه اشاعه یابد و با ساز و کارهای مختلف اساتید را مشارکت دهند و در شوراهای دانشگاه از اعضای هیات علمی استفاده کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به مباحث جلسه، به برنامه محاسبات نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: لازم است فردی در هر منطقه مسئول این کار باشد و با توجه به سند کشوری مشخص شود که برنامه منطقه در این زمینه چیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.