صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / بازخوانی شکست ۶ بر ۲ کره‌ از ایران با گزارش کره‌ای + فیلم
بازخوانی شکست ۶ بر ۲ کره‌ از ایران با گزارش کره‌ای + فیلم

بازخوانی شکست ۶ بر ۲ کره‌ از ایران با گزارش کره‌ای + فیلم

بازی تاریخی ایران و کره جنوبی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ گریه‌های مربی هر دو تیم را درآورد؛ یکی در رختکن گریه کرد تا بازیکنانش به خودشان بیایند و دیگری در کنار زمین متحیر از نتیجه، اشک‌هایش سرازیر شد.

علی دایی

به گزارش کسب و کار نیوز، شاید به زعم خیلی‌ها به یاد ماندنی‌ترین دیدار بازی‌های ایران و کره جنوبی، مسابقه سال ۱۹۹۶ در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا باشد.

این دوره در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شد و تیم ملی ایران با صدرنشینی در گروهی که عربستان و عراق در آن بودند به یک چهارم نهایی صعود کرد. کره جنوبی در گروه اول با امارات، کویت و اندونزی هم‌گروه بود که در پایان مرحله گروهی سوم شد اما به همراه عراق از گروه دوم به عنوان بهترین تیم‌های سوم به دور بعدی راه یافتند تا کره جنوبی حریف ایران شود.

بازی با گل دقیقه ۱۱ کره جنوبی از همان ابتدا جذاب آغاز شد. با گل‌های دقیقه ۳۱ کریم باقری و ۳۵ شین تائه یونگ بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود کره جنوبی در نیمه اول به پایان رسید تا بازیکنان ایران به عنوان بازنده راهی رختکن شوند. پیروزی در پایان ۹۰ دقیقه انتظاری بود که از بازیکنان ایران می‌رفت اما کمتر کسی فکر می‌کرد که بازیکنان ایران در نیمه دوم پنج گل دیگر به ثمر برسانند تا بازی در نهایت ۶ بر ۲ به نفع تیم ملی ایران تمام شود.

چهار گل دایی و تک گل عزیزی در نیمه دوم اشک مربی کره را در آورد تا مایلی کهن که به گفته میناوند بین دو نیمه گریه کرده بود و از بازیکنان خواسته بود که آبروی‌شان را حفظ کنند، در  اشک ریختن تنها نباشد؛ فقط اشک‌های سرمربی ایران زودتر شروع و راهگشا شد اما گریه‌های سرمربی کره، قابی تلخ برای هموطنانش به جا گذاشت.

ایران این بازی را برد اما با شکست در ضربات پنالتی برابر عربستان به رده بندی رفت و با پیروزی برابر کویت به مقام سوم رسید.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.