صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / کودبارها از عوامل مهم انتقال سالک در اسفراین

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تأکید کرد

کودبارها از عوامل مهم انتقال سالک در اسفراین

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: کودبارها(انباشت فضولات حیوانی) از عوامل مهم انتقال بیماری سالک در این شهرستان است.

سالک

دکتر «نادر نیک‌پرست» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که سالک یکی از بیماری‌های بومی این منطقه است، گفت: در شهرستان اسفراین بیشتر سالک بروز یافته از نوع روستایی است که موش‌ و پشه‌ها عامل اصلی انتقال آن بوده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که رعایت نکات بهداشتی از مهم‌ترین علل در کاهش بروز این بیماری است، افزود: تاکنون اقدامات خوبی در خصوص ساماندهی نخاله و زباله‌های روستایی این شهرستان انجام شده است، چون یکی از روش‌های موثر در انتقال این بیماری دو مورد مذکور بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین ادامه داد: از آنجایی‌که کودبارها(انباشت فضولات حیوانی) یکی دیگر از علل شیوع بیماری سالک هستند اما تاکنون پیشرفت قابل قبولی در رابطه با دفع بهداشتی کودبارها در روستاهای این شهرستان انجام نشده است.

نیک‌پرست خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دخیل برای حل این مشکل دهیاری‌های روستاها، خانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی است که باید اهتمام بیشتری برای ساماندهی این موضوع و کاهش هر چه بیشتر این بیماری انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مناطقی که تاکنون درگیر این بیماری نشده‌اند نسبت به مناطق دیگر حساس‌ترند و اگر بیماری در این مناطق شیوع پیدا کند جمع زیادی از مردم را مبتلا خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.