صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هدف سفر البشیر به دمشق بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود
هدف سفر البشیر به دمشق بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود

هدف سفر البشیر به دمشق بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود

منابع آگاه اعلام کردند که هدف سفر اخیر رئیس‌جمهور سودان به دمشق این بوده که از موضع سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب اطلاع یابد.

البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، شبکه المیادین به نقل از “منابع آگاه عربی” که نام آنها را فاش نکرده، اعلام کرد: هدف از سفرها و تماس‌های کشورهای عربی با دمشق این است که “برای حفظ آبروی خود” از سوریه بخواهند درخواست بازگشت به اتحادیه عرب را بدهد اما دمشق اعلام کرده که هرگز خودش چنین درخواستی نخواهد داد.

به گفته این منابع، هدف سفر عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان به دمشق بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود چراکه سودان اوایل ۲۰۱۹ ریاست شورای اتحادیه عرب را برعهده خواهد داشت برای همین از این کشور خواسته شده موضع دمشق را در این باره جویا شود.

این منابع می‌گویند پیش‌بینی می‌شد قاهره طرح تماس و بررسی پرونده بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را برعهده بگیرد اما فشارهای واشنگتن مانع از این مسئله شد.

به گفته این منابع موضع دقیق و واضح دمشق که به عمر البشیر ابلاغ شد، این بود: “ما از اتحادیه عرب خارج نشدیم که حالا بخواهیم درخواست بازگشت به آن را بدهیم. کسانی که سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردند همان‌ها خود مسئول این پرونده هستند.”

این منابع تأکید کردند که عربستان هم طرحی برای روابط با دمشق در آینده نزدیک ندارد اما اعلام کرده که از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کند.

اخیرا عمر البشیر به سوریه سفر و با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. این اولین سفر یک رهبر عربی به سوریه از سال ۲۰۱۱ بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.