چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی: آماده‌ترین‌ها در اردو انتخاب شدند

نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی: آماده‌ترین‌ها در اردو انتخاب شدند

پریسا بهزادی می‌گوید که آماده‌ترین‌ها به اردوی تیم ملی دوومیدانی دعوت شدند و هنوز برای حضور در اردوی تیم ملی زمان وجود دارد.

پریسا بهزادی - دوومیدانی

پریسا بهزادی در گفت و گو با ایسنا در مورد دعوت نشدن برخی از دختران دوومیدانی کار به اردوی تیم ملی اظهار کرد: آن طور نیست که اگر برخی انتخاب نشدند دلیل خاصی وجود داشته است، آماده‌ترین‌ها انتخاب شدند. آن‌هایی که دعوت نشدن یا در مسابقات شرکت نکردند و یا رکوردهای آن‌ها نتواسته بود نظر اعضای سازمان تیم های ملی را جلب کنند. فدراسیون از ابتدای سال چندین بار اعلام کرده بود که تمامی مسابقات قهرمانی کشور، لیگ‌های باشگاهی، لیگ طلایی حکم انتخابی دارد. البته هنوز برای انتخاب شدن زمان وجود دارد. ما هنوز چندین مسابقه انتخابی پیش رو داریم که در صورت ثبت رکورد می توانند به عضویت تیم ملی درآیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیلی از دختران در استان های مختلف تمرین و کار می کنند. انتخابی آخر در فروردین ماه است و من مطمئنم که در آنجا می توانند رکورد های لازم را بدست آورند. در حال حاضر نفراتی چون سپیده توکلی، شهلا محمودی، ژاله کاردان، ریحانه آرانی، تکتم دستاربندان در اردوی تیم ملی هستند. می دانیم که افراد دیگری هم هستند که خوب کار می کنند مثل ایلین بابکی، نسایی، الناز کمپانی، مریم طوسی، فرزانه فصیحی . انءشاالله در رکوردگیری‌ها بتوانند رکورد لازم را کسب کنند و برای اردوهای بعدی و مسابقات آسیا جذب اردوی ملی شوند.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی در مورد اردوهای ملی اظهار کرد: در رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اردوها در حال برگزاری است. نفرات حاضر در این اردوها توسط جلسه سازمان تیم‌های ملی گزینش شده اند، اما همانطور که گفتم نفرات نهایی نیستند. در اردوهای بعدی و مسابقاتی که پیش رو داریم ممکن است باز نفراتی را جذب کنیم. ما دو مسابقه داخل سالن دهه فجر و قهرمانی آسیای میانه و همچنین قهرمانی کشور در فرورین ماه را خواهیم داشت. هر فردی که در این مسابقات رکورد لازم را بدست آورد هم برای مسابقات نوجوانان آسیا هنگ کنگ و هم برای مسابقات بزرگسالان قطر به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد.

وی در مورد رکوردگیری رده نوجوانان توضیح داد: اواخر هفته بعد این مرحله از اردو به پایان می رسد، یک هفته استراحت و بعد از آن اردوی سوم آغاز می‌شود. در روزهای نخست اردوی سوم قرار است که رکوردگیری انجام شود، البته هنوز مکان برگزاری اردو مشخص نیست. شاید در شهری گرمتر همچون بندرعباس این اردوها انجام شود. باید رکوردگیری را انجام دهیم چون باید نفرات مشخص شده برای مسابقات نوجوانان به کنفدراسیون آسیا معرفی شوند.

بهزادی در پاسخ به این سوال که چند نفر برای مسابقات آسیایی نوجوانان هنگ کنگ اعزام خواهند شد، گفت: من فکر می‌کنم تعداد نفرات هم همانند دوره قبل زیاد باشد. در دوره قبل ۹ دختر اعزام شدند که برای اولین بار سه مدال را بدست آوردند. اکنون هم هر کسی رکورد ورودی را بگیرد قطعا اعزام می شود. فکر نمی کنم تعداد دختران کمتر از ۸ – ۹ نفر باشد. امیدوارم تعدادشون زیاد باشد چون همه تلاش می کنند و به مراتب نسبت به دوره های قبل بهتر شده اند.

وی در خصوص نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا نیز افزود: در دوره قبل مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا قطر ما ۵ دختر اعزام کردیم. لیلا رجبی، الناز کمپانی، مریم طوسی، سپیده توکلی و فرزانه فصیحی اعزام شدند. نمی توان برای تعداد چیزی گفت اما فکر می کنم در همان حد اعزامی خواهیم داشت و کمتر از ۴ – ۵ نفر نخواهند بود.

نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: چیزی که در این چند سال اخیر قابل تحسین است اعزام رده های سنی به مسابقات آسیا است. هدف اصلی فدراسیون رده های پایه هستند و هیچ گاه هم در این رده ها نگاه جنسیتی وجود نداشته است. دختران شرایط مطلوبی دارند و فکر می کنم تعداد بیشتری هم به مسابقات اعزام شوند، همانطور که در اردوها تعداد دختران نوجوان بیشتر از پسران است. این نشان می دهد که دختران پیشرفت کرده، رکوردهایشان بهتر شده و نگاه جنسیتی از سوی فدراسیون وجود ندارد. دختران هم با کسب مدال های رنگارنگ نشان دادند که اگر حمایت شوند نتیجه هم می دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.