صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / مهدوی‌نیا: سعی داریم در ۲ ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم
مهدوی‌نیا: سعی داریم در ۲ ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم

برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی معلولان از دهم دی

مهدوی‌نیا: سعی داریم در ۲ ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان از برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی معلولان از ۱۰ دی با حضور ۶ قایقران در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی خبر داد.

قایقرانی معلولان

مسعود مهدوی نیا در گفت وگو با ایسنا، افزود: با توجه به این که در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به جز کایاک تک نفره در ماده ووا (تک پارو) نیز می‌توانیم برای نخستین بار کسب سهمیه داشته باشیم و در پارالمپیک ۲۰۲۰ شرکت کنیم، سعی داریم با برگزاری نخستین اردوی تیم ملی قایقرانی از دهم دی با حضور حداقل ۶ قایقران (۲ ورزشکار زن و ۴ مرد) در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی، نفرات اصلی خود را برای حضور در مسابقات کاپ جهانی که اردیبهشت سال آینده در دویسبورگ آلمان برای دریافت کلاس بندی بین‌المللی قایقرانان در ماده ووا برگزار می‌شود، گزینش کنیم. البته برای این که بتوانیم سهمیه‌های بیشتری را در این ماده قایقرانی به خود اختصاص دهیم، بعد از برگزاری این اردو، اواخر بهمن مسابقات قهرمانی کشور را خواهیم داشت و در اواخر اسفند بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی نفرات اصلی اعزامی به مسابقات کاپ جهانی آلمان مشخص خواهد شد.

وی گفت: اولین مرحله کسب سهمیه در کایاک تک نفره و ووا در مسابقات جهانی مجارستان سال آینده انجام خواهد شد که تلاشمان بر این است که بتوانیم سهمیه‌های بیشتری را نسبت به پارالمپیک ریو در هر دو ماده به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان اضافه کرد: چون احتمال کسب سهمیه در ماده قایقرانی ووا (تک پارو) وجود دارد، از کمیته ملی پارالمپیک درخواست کردیم که نمونه‌ای از این قایق را وارد کشور کند تا بتوانیم از نمونه اصلی آن نمونه‌های مشابه‌ای را در داخل کشور تولید کنیم تا قایقرانان برای تمرین در این رشته قایقرانی از نظر تجهیزات مشکل خاصی نداشته باشند.

مهدوی نیا در پایان پیرامون این پرسش، با توجه به این که قایقرانی جزء رشته‌های تحت پوشش فدراسیون قایقرانی قرار گرفته است آیا هزینه‌ی اعزام‌ها و برگزاری اردوهای تیم ملی نیز برعهده‌ی این فدراسیون است یا خیر؟ افزود: طی تفاهمنامه‌ای که بین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قایقرانی در این زمینه انجام شده، کمیته ملی پارالمپیک قول مساعد داده که در خصوص اعزام‌ها و برگزاری اردوها حمایت مالی را داشته باشد و از آنها حمایت کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.