صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس خواهان محاکمه سران تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری
حماس خواهان محاکمه سران تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری

حماس خواهان محاکمه سران تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (شنبه) بار دیگر از مجامع بین‌المللی خواست تا سران تل‌آویو را در دیوان بین‌المللی کیفری محاکمه کنند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس به مناسبت دهمین سالروز نبرد فرقان بر مخالفت قاطع این جنبش با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سران این رژیم که دست‌هایشان به خون ملت فلسطین آغشته است، تأکید کرد.

وی یادآورشد که نبرد فرقان در دهمین سالروز خود تصویرگر پایداری سلحشورانه ملت فلسطین و اراده پولادین این ملت است. نیروهای مقاومت در جریان این نبرد پیروزی بی‌سابقه‌ای را در مقابل زرادخانه نظامی رژیم صهیونیستی رقم زدند.

وی تصریح کرد که نبرد فرقان، رژیم صهیونیستی را به خاطر ارتکاب جنایات وحشیانه‌اش علیه ملت فلسطین روسیاه کرد.

از سوی دیگر، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی گفت که رژیم صهیونیستی و میانجیگران در برابر آزمون گروه‌های مقاومت در نوار غزه قرار گرفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الحیه بر لزوم اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در زمینه لغو محاصره نوار غزه تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که مردم نوار غزه و پشت سر آنان نیروهای مقاومت فلسطین به تلاش‌ها و فعالیت‌های مبارزاتی خود در راستای احقاق حقوق خویش در زمینه برخورداری از زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه در سرزمین خود و برچیدن بساط اشغال ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: تظاهرات بازگشت آوارگان فلسطینی و لغو محاصره نوار غزه تا زمان تحقق اهدافش اوج خواهد گرفت. ملت فلسطین ملتی پشتکار و ثابت قدم و پایدار است و تظاهرات ما به هر شیوه ممکن اوج خواهد گرفت.

وی ادامه داد که حضور گسترده فلسطینیان در تظاهرات بازگشت، به رغم شرایط نامساعد جوی و بارش شدید باران نشانگر اصالت و پایداری و ایستادگی آنان است. این تظاهرات حامل پیامی است و آن این که فلسطینیان تحت هیچ شرایطی از حقوق و اصول و آرمان‌های ملی کوتاه نخواهند آمد.

این مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی تصریح کرد: ما تحت هر شرایطی تا زمان تحقق اهداف تظاهرات بازگشت، به این تظاهرات ادامه خواهیم داد. پیام ما پیام ایستادگی و پایداری است.

الحیه ضمن دعوت سران کشورهای عربی به دست کشیدن از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطاب به آنان گفت: به جای این که دروازه‌های پایتخت‌های خود را به روی اشغالگران صهیونیست بگشایید، از ما دفاع و حمایت کنید.

وی در رابطه با اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که مجریان عملیات‌های شهادت‌طلبانه در کرانه باختری را قاتل خواند، گفت که مقاومت فلسطین و توده‌های فلسطینی به چنین اظهاراتی توجه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد به مقاومت ما لطمه بزند، فاقد عرق ملی است و ما به چنین افرادی اعتنا نمی‌کنیم. ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران صهیونیست عزم خود را جزم کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.