صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا برای برقراری روابط نزدیک با رئیس جمهور جدید برزیل تلاش می‌کند
آمریکا برای برقراری روابط نزدیک با رئیس جمهور جدید برزیل تلاش می‌کند

آمریکا برای برقراری روابط نزدیک با رئیس جمهور جدید برزیل تلاش می‌کند

دولت ترامپ به دنبال برقراری روابط نزدیک با رهبر راست افراطی برزیل است، در همین راستا قرار است وزیر خارجه آمریکا در راس هیاتی به برزیل برود.

رییس جمهوری برزیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار است مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا ظرف چند روز آینده به برزیل رفته و در مراسم ژایر بولسونارو رییس جمهور جدید برزیل شرکت کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: قرار است پامپئو در این سفر درباره افزایش روابط تجاری میان برزیل و آمریکا به خصوص در حوزه تکنولوژی، دفاعی و کشاورزی گفت‌وگو کند.

همچنین در این سفر پامپئو به نگرانی‌های خود در حوزه دموکراسی درباره وضعیت کشورهای کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا و همچنین تهدیدهای محتمل از سوی چین به دلیل افزایش نفوذ این کشور در آمریکای لاتین اشاره کند.

رییس جمهور جدید برزیل به بیان مواضع راستی همانند دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مشهور است. وی همانند ترامپ براین باور است که کشورها باید به دنبال منافع ملی در حوزه اقتصاد، امنیت و روابط خارجی و سیاست‌های محیط زیستی باشند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پامپئو مشتاق است مذاکراتی با بولسونارو درباره برنامه‌های وی برای همکاری‌های بیشتر و حضور برزیل در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که پامپئو مساله حاکمیت ملی را درباره توافق‌های چندجانبه مانند توافق اقلیمی پاریس مطرح خواهد کرد.

بولسونارو همانند ترامپ براین باور است که توافق اقلیمی یک توافق ناکافی است و باعث کاهش منافع اقتصادی برزیل می‌شود.

همچنین این مقام وزارت خارجه اعلام کرد که پامپئو از رویکرد جدید برزیل مبنی بر پیوستن به آمریکا در انتقال سفارت از تلاویو به بیت‌المقدس استقبال می‌کند.

انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مراسم تحلیف رییس جمهور برزیل شرکت کند. همچنین انتظار می‌رود پامپئو با نتانیاهو در برازیلیا دیدار کرده و درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گفت‌وگو کند.

پامپئو بعد از برزیل قرار است به کلمبیا نیز سفر کرده و با رییس جمهور این کشور درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ونزوئلا و مبارزه با مواد مخدر گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.