صفحه اصلی / سرخط خبرها / آلاینده‌های هوا در شیراز و فارس تحت کنترل است
آلاینده‌های هوا در شیراز و فارس تحت کنترل است

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

آلاینده‌های هوا در شیراز و فارس تحت کنترل است

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: آلاینده‌ها و منابع آلوده کننده هوای شیراز و فارس اعم از آلاینده‌های ترافیکی و کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی تحت کنترل است.

آلاینده‌های هوا

‌سعید محمودی با بیان اینکه در شیراز چهار ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا به شکل شبانه روزی فعال است، گفت: ایستگاه ثابت مستقر در میدان امام حسین(ع) با هدف به روز‌رسانی و ارتقاء نرم افزار به شکل موقت غیرفعال است.

وی گفت: این ایستگاه‌ها در تمام ساعات شبانه روز، پارامترهای شاخص آلودگی هوا شامل منوکسیدکربن، ازن، دی اکسید گوگرد، منوکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق با قطر بیش از ۱۰ میکرون و کمتر از ۲٫۵ میکرون را اندازه گیری می‌کند.

محمودی یادآور شد که علاوه بر میدان امام حسین(ع)، سه دستگاه در دروازه کازرون، شهرک آرین و فرودگاه شهید دستغیب مستقر شده است.

او خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع) و دروازه کازرون به عنوان ایستگاه‌های ترافیکی و دو ایستگاه دیگر به عنوان ایستگاه‌های در جهت وزش بادهای غالب بالادست و پایین دست، پیش بینی و ایجاد شده است.

محمودی گفت: نتایج پارامترهای شاخص آلودگی هوا روزانه توسط کارشناسان اداره امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اخذ و به اطلاع سازمان‌های ذیربط نظیر مدیریت بحران استانداری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیران محیط زیست کشور و استان‌ می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص صنایع آلاینده موجود در شیراز و انتقال آنان به خارج از نقاط مسکونی، خاطرنشان کرد: شرکت پشم شیشه برای کاهش و کنترل آلودگی هوا و جذب ذرات معلق از سیستم فیلتراسیون بگ فیلتر‌(‌فیلتر کیسه‌ای) استفاده می‌کند.

او گفت: این واحد صنعتی مجهز به سیستم پایش مستمر(آنلاین) بوده و اقدامات لازم برای انتقال آن به خارج از شهر هم در حال پیگیری است.

محمودی با بیان اینکه شرکت سیمان فارس از کارخانه‌های قدیمی شیراز است، گفت: این واحد صنعتی هم برای کنترل گردوغبار، از دو سیستم الکتروفیلتر و فیلتر هیبرید استفاده می‌کند؛ البته کارخانه به سیستم پایش مستمر(آنلاین) مجهز شده و اقدامات لازم برای انتقال آن به خارج از شیراز در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص وضعیت شرکت سیمان فارس واقع در منطقه دشت موک محور شیراز فیروزآباد، نیز گفت: این شرکت برای کنترل ذرات گردوغبار مجهز به الکتروفیلتر است.

محمودی با بیان اینکه سامانه پایش مستمر (آنلاین) بر روی دودکش کارخانه نصب شده و در زمینه ایجاد و گسترش فضای سبز نیز اقدمات مثبتی انجام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، گرد و غبار و آلاینده‌های خروجی سیمان فارس نو، طی سال‌های گذشته به شدت بر اکوسیستم طبیعی منطقه دشت موک تاثیرگذاشت و بخش قابل توجهی از گیاهان این منطقه شامل درخت‌ها و درختچه‌های بومی را نابود کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.