صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / طرح مجدد احیای سازمان جوانان / جزییات بودجه معاونت جوانان در لایحه بودجه ۹۸
طرح مجدد احیای سازمان جوانان / جزییات بودجه معاونت جوانان در لایحه بودجه ۹۸

طرح مجدد احیای سازمان جوانان / جزییات بودجه معاونت جوانان در لایحه بودجه ۹۸

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بودجه سال ۹۸ برای معاونت جوانان، از طرح مجدد لایحه اصلاح ساختار دولت برای تفکیک این معاونت از وزارت ورزش در کمیسیون مشترک مجلس خبر داد.

امید محدث

امید محدث در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به امسال، ۴۰ درصد افزایش در حوزه معاونت جوانان را نشان می‌دهد، گفت: سال قبل کل بودجه معاونت امور جوانان ۶۷ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۹۷ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال براساس عملکرد دستگاه‌ها افزایش یافته است، اظهار کرد: افزایش بودجه امسال معاونت جوانان قابل توجه است، چراکه یکی از نکاتی که در بودجه امسال لحاظ شده این است که اساس بودجه ریزی سال ۹۸ براساس عملکرد دستگاه‌ها بسته شده، بنابراین افزایش ۴۰ درصدی بودجه معاونت از این جهت قابل توجه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به اضافه شدن دو عنوان فعالیت جدید در بودجه معاونت جوانان تصریح کرد: در مورد خانه‌های جوان در سال گذشته بودجه و ردیف خاص برای حمایت از برنامه‌های خانه‌های جوان در بودجه نداشتیم. در بودجه ۹۸ این مسئله را به دولت پیشنهاد دادیم و در لایحه بودجه نیز پیش‌بینی شده است که یک ردیف مستقل نیز تحت عنوان «حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های خانه جوان» برای حمایت از فعالیت‌های جوانان استان‌ها اختصاص یابد که برای این هدف هم حدود ۱.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محدث در ادامه از اضافه شدن بودجه برای حمایت از «تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی برای جوانان» خبر داد و گفت: این فعالیت نیز در بودجه سال۹۸ به طور مستقل دیده شده است.

به گفته وی، دو ردیف بودجه اخیر در اختیار معاونت جوانان قرار خواهد گرفت؛ پیشنهاد این دو ردیف نیز از سوی خود معاونت  جوانان بوده است که با پیگیری معاونت مالی اداری وزارت ورزش در بودجه ۹۸ درج شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از نکات بودجه رشد ۱۰۰ درصدی آن در حوزه گردشگری در کل کشور است. امیدواریم ما هم با توجه به اینکه شبکه ملی گردشگری جوانان را راه اندازی کرده‌ایم و سمن‌های حوزه جوانان در این حوزه فعال هستند بتوانیم بخشی از این بودجه را دریافت کنیم.

محدث با اشاره به برخی گفته‌ها در مورد در نظر گرفتن ردیف مجزا برای تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: در مورد تفکیک مبحثی در لایحه بودجه وجود ندارد، اما لایحه اصلاح ساختار دولت از هفته گذشته دوباره در مجلس مطرح شده و برای بررسی مجدد به کمیسیون مشترک رفته است و به زودی به صحن علنی مجلس می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.