صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست اتحادیه اروپا و فرانسه برای بازنگری اسرائیل درباره ساخت شهرک‌های جدید
درخواست اتحادیه اروپا و فرانسه برای بازنگری اسرائیل درباره ساخت شهرک‌های جدید

درخواست اتحادیه اروپا و فرانسه برای بازنگری اسرائیل درباره ساخت شهرک‌های جدید

اتحادیه اروپا موافقت مقامات اسرائیلی با ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

شهرک سازی

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، هرگونه فعالیت شهرک‌سازی در این منطقه براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی محسوب شده و راهکار تشکیل دو کشور و هرگونه دیدگاه صلح درازمدت را تضعیف می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با ساخت بیش از ۲۰۰۰ واحد شهرک جدید در مناطق فلسطینی موافقت کرده است. این رژیم در سال ۱۹۶۷ در جنگ شش روزه کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی را اشغال کرد. در حال حاضر در این مناطق بیش از ۶۰۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در بیش از ۲۰۰ شهرک ساکن هستند.

شورای امنیت دسامبر ۲۰۱۶ خواستار توقف همه عملیات شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی از جمله قدس شرقی شده بود.

همچنین وزارت‌خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک‌ها اصول راهکار تشکیل دو کشور را که تنها راه برای تضمین صلح عادلانه و دائمی میان فلسطین و اسرائیل است تضعیف کرده است و ساخت شهرک‌های جدید رژیم صهیونیستی در فلسطین در راستای نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

 پاریس در این بیانیه تصمیم مذکور را که موجب گسترش فعالیت شهرک‌سازی در کرانه باختری  می‌شود، محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواست در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

اکثر کشورها، همه شهرک‌هایی که اسرائیل در اراضی اشغالی ساخته را غیرقانونی می‌دانند و این رژیم با مخالفت با این مساله، اعلام کرد، آینده شهرک‌ها باید در مذاکرات صلح با فلسطین مشخص شود.

با وجودی که فلسطین و اروپا شهرک‌سازی‌های اسرائیل را محکوم می‌کنند، ایالات متحده یک موضع‌گیری کلی اتخاذ کرده و آن را محکوم نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.