صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تلاش کردهای سوریه برای هم‌پیمانی با روسیه و اسد به جای آمریکا
تلاش کردهای سوریه برای هم‌پیمانی با روسیه و اسد به جای آمریکا

تلاش کردهای سوریه برای هم‌پیمانی با روسیه و اسد به جای آمریکا

بعد از اعلام عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، کردهای سوری به دنبال دستیابی به حمایت اسد و روسیه برای حفاظت از مرزهای شمالی در برابر خطر حمله نظامی هستند.

کردها

به گزارش کسب و کار نیوز، درخواست کردها برای بازگشت نیروهای دولتی سوریه به مرزها که چندین سال است در کنترل نیروهای کرد بوده، نشان دهنده شدت بحرانی است که در پی اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ایجاد شده است؛ آمریکایی که همواره از نیروهای کرد حمایت مالی و لجستیکی به عمل آورده است.

منطقه‌ای که در معرض خطر حمله نظامی قرار دارد حدود یک چهارم سوریه را شامل می‌شود که بیشتر آن شامل مناطق شرق فرات می‌شود و نیروهای سوریه دموکراتیک کنترل آن را در دست دارند. این منطقه در مرزهای عراق تا شرق واقع است و شامل سه شهر اصلی قامشلی، حسکه و رقه است.

نیروهای سوریه دموکراتیک شریک اصلی واشنگتن در جنگ با داعش بودند اما ترکیه آن‌ها را تهدید برای امنیت این کشور می‌داند.

الدار خلیل، از سیاستمداران برجسته کرد گفت که مسئولانی از شمال سوریه هفته گذشته به مسکو رفتند و قرار است سفر دیگری نیز داشته باشند با این امید که روسیه به سوریه فشار بیاورد تا به وظیفه خود درباره حفاظت از مرزها در برابر حمله نظامی عمل کند.

خلیل به رویترز گفت: تماس‌های ما با روسیه و نظام سوریه با هدف ایجاد مکانیزم واضحی برای حمایت از مرزهای شمالی است. می‌خواهیم روسیه نقش مهمی در تحولات ایفا کند.

بدران جیا، مسئول برجسته کردی که هفته گذشته برای مذاکرات با روسیه به مسکو رفته بود گفت: ما گزینه‌های متعددی را برای مهار حمله ترکیه بررسی می‌کنیم. ما با روسیه، فرانسه وکشورهای اتحادیه اروپا برای کمک به سوریه دموکراتیک در تماس هستیم. مناطق شمال و شرق سوریه بخشی از سوریه هستند و حمایت از مرزهای این مناطق جزو مسئولیت‌های دولت سوریه است و این گزینه نیز درحال بررسی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.