صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / بارش‌ها در زمستان امسال چگونه خواهد بود؟
بارش‌ها در زمستان امسال چگونه خواهد بود؟

بارش‌ها در زمستان امسال چگونه خواهد بود؟

سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: با وجود بارش‌های بیش از نرمال در فصل پاییز انتظار می‌رود در زمستان سال جاری، بارش‌ها در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال باشد.

بارش سنگین برف در همدان

ایمان بابائیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی وضعیت بارش‌ در زمستان ۹۷ اعلام کرد: روند ماهانه بارش طی فصل زمستان، کاهش تدریجی آن را از دی ماه تا اسفندماه ۱۳۹۷ نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد بیشترین کاهش در اسفندماه رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بارش از هفته دوم دی‌ماه تا اوایل بهمن‌ماه به ویژه در جنوب غرب کشور متمایل به بیش از نرمال است که در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود، اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود که میانگین بارش کشور در فصل زمستان در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال باشد.

سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش بیش از نرمال و شرایط دما در مناطق زاگرس غربی انتظار می‌رود پهنه پوشش برف این مناطق در زمستان امسال قابل توجه باشد.

بابائیان همچنین در مورد وضعیت دمایی کشور طی ماه‌های آینده اظهار کرد: احتمال کاهش دما در دی‌ماه بیش از دو ماه دیگر زمستان است. در زمستان به جز دو منطقه جنوب غرب-غرب و دریای خزر که برای آنها کمترین افزایش دما در حدود نیم تا یک درجه پیش‌بینی می‌شود؛ در سایر مناطق کشور احتمال افزایش یک تا دو درجه‌ای دما وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.