صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اولین گفت‌وگوی خبری وزیر خارجه جدید عربستان
اولین گفت‌وگوی خبری وزیر خارجه جدید عربستان

اولین گفت‌وگوی خبری وزیر خارجه جدید عربستان

وزیر امور خارجه جدید عربستان در اولین گفت‌وگوی خبری خود به پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی اشاره کرد و مدعی شد که کشورش به خاطر این ماجرا در بحران نیست.

image.png

به گزارش ایسنا، ابراهیم العساف، وزیر خارجه جدید عربستان در اولین اظهار نظر بعد از تصدی این سمت در خصوص خشم بین‌المللی به خاطر کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول، مدعی شد: عربستان به هیچ وجه به علت کشته شدن خاشقجی در بحران نبوده است. 

وی گفت: همه ما درخصوص پرونده جمال خاشقجی احساس اندوه کردیم اما به طور کلی، ما در بحران نیستیم بلکه در یک فرایند تحول به سر می‌بریم.

العساف گفت: رابطه کشورم با اکثریت قاطع کشورهای جهان بسیار خوب است لذا طبیعتا با جدیت برای تداوم تلاش‌های انجام شده در طول سالیان گذشته کار خواهم کرد. من به پیگیری گام‌های ملک فیصل و شاهزاده سعود الفیصل در این مأموریت بسیار افتخار می کنم.

العساف در پاسخ به سوالی درباره ارتباط منصوب شدن او با پرونده قتل جمال خاشقجی، گفت: اجازه بدهید بر این نکته تاکید کنیم که تعیین من و تعیین دیگران و ترمیم هیأت وزیران ارتباطی با پرونده خاشقجی ندارد. موضع ما دراین باره کاملا واضح است. اما (این تغییرات) بخشی از تحول بی‌سابقه خود کشور است. مطمئن هستم که شما شاهد بسیاری از تغییرات انجام شده در عربستان در طول چند سال گذشته بوده‌اید. این هم یکی از این تغییرات است. تصمیم‌گیری‌ها در طول چند سال گذشته به طور تقریبا پیوسته وجود داشت اما آخرین مورد که دیروز اعلام شد، ترمیم هیأت وزیران بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی افزود: البته، مسأله جمال خاشقجی همه ما را اندوهگین کرد. دولت اقداماتی قوی در این زمینه انجام داد اما به طور کلی، ما در بحران نیستیم. ما در تحول به سرمی‌بریم. کشور به طور کلی متحول شد؛ خواه از مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی یا غیر از آن سخن بگوییم. لذا وزارت امور خارجه در همان شرایطی به سرمی‌برد که وزارتخانه‌های دیگر هستند و برای بهبود کاردانی و پویایی از طریق این تحول تاریخی از جمله اصلاحات ساختار اصلی در کشور تلاش خواهد کرد. این مقداری زمان خواهد برد. ما در بحران نیستیم. می‌توانید این روزها عملکرد اقتصادی را ببنید؛ بله، مانند قبل عالی نیست اما در هر کشوری که تصمیمات بزرگ و عمیق گرفته می‌شود، اقتصاد دچار افول می‌شود ولی ما خوشبین هستیم و مطمئن هستیم که شاهد رشدی بسیار قوی و پایدار و اقتصاد مورد استقبال سرمایه‌گذاران داخلی یا خارجی خواهیم بود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.