صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نخبه واقعی وقتی کامل است که اثر گذار باشد
نخبه واقعی وقتی کامل است که اثر گذار  باشد

در مراسم گرامیداشت میرفندرسکی در گرگان اعلام شد

نخبه واقعی وقتی کامل است که اثر گذار باشد

مراسم گرامیداشت محمدامین میرفندرسکی، استاد معماری ایران با حضور مدیرکل تکریم بنیاد نخبگان کشور و جمعی از مسوولین استان و هنردوستان در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد.

محمدامین میرفندرسکی

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: نخبه واقعی وقتی کامل است که اثر گذار  باشد.  

وی گفت: مرحوم میرفندرسکی شخصی پرتلاش و نظریه پرداز بود.

رییس بنیاد نخبگان استان گلستان بیان کرد: هدف از تشکیل بنیاد نخبگان، سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، حمایت و پشتیانی از نخبگان در جهت توسعه علمی وفناوری و هنری است و باید کمک کنیم که دستاوردهای ارزشمند را به نخبگان معرفی کنیم.  

در پایان این مراسم از لوح یادبود محمد امین میرفندرسکی رونمایی شد.

دکتر محمدامین میرفندرسکی در سال ۱۳۱۰ در شهر گرگان به دنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران به ایتالیا رفت و وارد دانشگاه دولتی فلورانس این کشور شد. در سال ۱۳۴۱ تحصیلات خود را در مقطع دکتری در رشته معماری و شهرسازی به انجام رساند.  

از مهم‌ترین دستاوردهای کاری وی، ایجاد تحول در سیستم آموزش سنتی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان استاد مدعو در دانشکده معماری کمبریج و در سال ۱۳۶۴ در سمت استاد مدعو در پلی تکنیک معماری آکسفورد مشغول به تدریس بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.