صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عنبری:قتل فجیح «خاشقچی»، او را به خبرسازترین فرد در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرد
عنبری:قتل فجیح «خاشقچی»، او را به خبرسازترین فرد در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرد

/خبرسازترین شخصیت سال 2018/

عنبری:قتل فجیح «خاشقچی»، او را به خبرسازترین فرد در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی – آمریکایی خبرسازترین چهره سال 2018 بود.

جمال خاشقچی

خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی( ۲۰۱۹) در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی کشور از آن‌ها پرسیده که به نظرشان خبرسازترین چهره بین‌المللی سال ۲۰۱۸ فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها چه کسی بوده است؟

 در این ارتباط صابر گل عنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به نظر او ،خبرسازترین چهره در سال ۲۰۱۸ جمال خاشقجی روزنامه نگار  سعودی – آمریکایی بود در توضیح  علت این انتخاب اظهار کرد: قتل فجیح  وی در کنسولگری عربستان در استانبول ، او را به خبرسازترین فرد در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرد.

وی ادامه داد: قتل این روزنامه‌نگار باعث ایجاد جنجال بزرگی در سطح رسانه‌های بین المللی شد و تاثیرات مهمی  بر وضعیت منطقه‌ای و جهانی عربستان گذاشت ، چنانکه هنوز محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از فشار بحران قتل جمال خاشقجی خارج نشده است و در همین چارچوب ترکیه و چند کشور دیگر می‌خواهند پرونده این قتل را به مجامع  و دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند.

گل عنبری خاطر نشان کرد: پرونده قتل خاشقجی، آل سعود را با بحرانی مواجه کرد که شاید بتوان گفت که آل سعود در سه دوره حکمرانی خود درگیر چنین بحرانی نبوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.