صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / خطیبی: تیم‌ملی بعد جام جهانی شخصیت پیدا کرد/ تنها حریف ما ژاپن است
خطیبی: تیم‌ملی بعد جام جهانی شخصیت پیدا کرد/ تنها حریف ما ژاپن است

ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات

خطیبی: تیم‌ملی بعد جام جهانی شخصیت پیدا کرد/ تنها حریف ما ژاپن است

ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی در امارات از بخت زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برخوردار است.

رسول خطیبی

رسول خطیبی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شخصیت خوبی برای خودش پیدا کرد و در آسیا می‌تواند جزو مدعیان قرار گیرد. ایران و ژاپن به لحاظ شخصیتی می‌توانند جزو مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا باشند. به لحاظ آمادگی تیم ملی در شرایط خوبی قرار دارد. آقای کی‌روش هر موقع که خواستند بازیکنان در اختیارش بوده و به نسبت آن لیگ برتر هم تعطیل شده است. من فکر می‌کنم فدراسیون همه تلاشش را کرده تا سرمربی تیم ملی دستش باز باشد.

وی ادامه داد: بعدها ممکن است سوءتفاهم‌هایی ایجاد شود که کی‌روش با برخی سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتر اختلاف دارد اما هر کسی که سرمربی تیم ملی شده به نوبه خود با مربیان لیگ برتری اختلاف داشته است. تعطیلی مسابقات لیگ برتر برای بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، می‌تواند یک مقدار سخت و مشکل باشد و آمادگی جسمانی این بازیکنان یک مقداری کاهش یابد. این مساله برای مربیان لیگ برتری مشکل خواهد بود.

خطیبی در پاسخ به این سوال که آیا در تیم ملی نقطه ضعفی می‌بیند که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود؟ اظهار کرد: آقای کی‌روش سیستمی را به تیم ملی ارائه کرد که در آن مسائل دفاعی در اولویت قرار داشت و با ضد حمله زدن کارهای حمله را پیش می‌برد و تمرکز در این سیستم بیشتر روی کارهای دفاعی بود. در جام جهانی این روش به نظر من بسیار خوب بوده و جواب هم داده است ولی در جام ملت‌ها تیم‌ها به نسبت تیم‌های دیگر این رقابت‌ها برتری دارد و باید سیستم خود را در این مسابقات تغییر دهند. در فاز حمله بیشتر ما باید کار کنیم. فوتبالی‌ها از سیستمی که در دو جام جهانی استفاده کرده دیگر خسته شده‌اند.

این پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: ما بازیکنانی در خارج از کشور داریم که در فوتبال اروپا مشغول بازی هستند و تجربه بازی در جام جهانی را هم دارند. من اعتقاد دارم که اگر ما روش بازی‌مان را در جام ملت‌ها تغییر دهیم بتوانیم در این رقابت‌ها موفق‌تر باشیم.

خطیبی در مورد بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است با تیم‌های قطر، لبنان و فلسطین انجام شود، اظهار کرد: بازی‌های دوستانه‌ای که انجام دادیم همیشه ضعیف بوده است. شما نگاه کنید که کره جنوبی و ژاپن با چه تیم‌های بزرگی مسابقه دوستانه انجام می‌دهد. ما با تیم‌هایی که از لحاظ تاکتیکی در سطح بالایی هستند بازی دوستانه انجام نمی‌دهیم. نمی‌دانم این به خاطر چیست شاید به خاطر مبالغ بالایی است که باید رد و بدل شود یا فدراسیون زورش نمی‌رسد. ما باید همیشه قبل از این تورنمنت‌ها با تیم‌های بزرگ بازی داشته باشیم. درست است که مقابل تیم‌های مثل فلسطین مرور تاکتیکی انجام می‌دهیم اما باید با تیم‌های بزرگ هم و در شرایط سخت مرور تاکنیکی انجام شود تا نقطه ضعف‌های تیم معلوم شود.

وی در مورد بازیکنان مصدومی که ممکن است ایران را در جام ملت‌ها همراهی نکنند، ادامه داد: ما زمان لازم برای ترمیم داریم. بازیکنان مصدوم اگر نتوانند در مرحله اول مسابقات ما را همراهی کنند، به امید خدا می‌توانند در مرحله‌ حذفی ما را همراهی کنند. اگر هم نرسند ما جایگزین این بازیکنان مصدوم را داریم.

خطیبی در مورد رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشته باشیم اما در مرحله حذفی کار جدی‌تر می‌شود. امیدوارم در این مرحله با تیم‌هایی بیفتیم که شرایط کار سخت نشود. من کره جنوبی را برای ایران سخت نمی‌دانم. با این‌که بازی‌های سختی مقابل کره جنوبی داشتیم اما همیشه برنده بودیم. اگر بخواهیم رقیبی برای ایران در جام ملت‌ها پیدا کنیم، آن تیم ژاپن خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی دارد، گفت: نمی‌توانم برای قهرمانی ایران درصد در نظر بگیریم. حتی تیم‌های دیگری که در این رقابت‌ها وجود دارند معتقدند که ایران یکی از شانس‌های قهرمانی در این رقابت‌هاست. ایران شانس بالایی برای قهرمانی دارد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. ما اگر قهرمان نشویم ایراد از خودمان است. ایران باید در آسیا حرف اول را بزند و اگر قهرمان نشدیم باید ببینیم چه ایرادی در تیم بوده که باعث شده قهرمان آسیا نشویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.