صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / حضور سفیر ایران در مراسم گرامیداشت یاد شهید «حمید تقوی» در عراق
حضور سفیر ایران در مراسم گرامیداشت یاد شهید «حمید تقوی» در عراق

حضور سفیر ایران در مراسم گرامیداشت یاد شهید «حمید تقوی» در عراق

مراسم گرامیداشت یاد سردار شهید حمید تقوی در شهر «بلد» عراق با حضور سفیر ایران در این کشور همسایه برگزار شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم که با حضور خانواده این شهید و شهیدان شهر بلد و نیز تعداد زیادی از مسئولان اداری و انتظامی و دیگر مردم مشتاق شهر بلد برگزار شد، فرماندار بلد در سخنانی  ضمن خوش‌آمدگویی به ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، رحلت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی را به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران و عراق و نیز حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

ایرج‌ مسجدی نیز  در این مراسم که با قرائت شعر توسط دو تن از شاعران محلی همراه بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حمید تقوی و دیگر شهیدان دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و با اشاره به دوستی و همکاری بیش از ۳۰ ساله خود با شهید تقوی، از پیوند برادری بین دو ملت و دولت عراق و ایران به نیکی یاد  کرد و این رویکرد را ثمره خون و امتزاج روح معنوی حاکم بر دل‌های مومن مردم دو کشور عنوان کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم  به روابط رو به گسترش اقتصادی و سیاسی بین ایران و عراق اشاره و ابراز امیدواری کرد در سایه لطف و عنایت ائمه معصومین علیهم السلام، سربلندی و افتخار به همراه آرامش و پیشرفت، نصیب دو ملت عراق و ایران شود.

در پایان این مراسم، لوح یادبود شهید «ابورضا البلداوی» توسط فرماندار شهر بلد به ایرج  مسجدی اهدا شد. همچنین جوایز و لوح یادبود چهارمین دوره مسابقات دو و میدانی گرامیداشت شهدای دفاع از حرم، توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران به نفرات برتر اهدا شد.

پیش از شرکت در این مراسم، ایرج  مسجدی و هیأت همراهش ضمن زیارت حرم حضرت امام هادی و حضرت امام حسن عسگری علیهم السلام، با حجت‌السلام شیخ ستاری، تولیت آستان حرمین عسگریین دیدار و از آخرین برنامه‌های توسعه حرم مطلع شدند.

زیارت مرقد شریف حضرت محمد بن علی الهادی (ع) و حضور در بیت شهید «ابورضا البلداوی»، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه سفیر جمهوری اسلامی ایران به سامرا و بلد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.