صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تنها ۱۰ درصد مدرسان این دانشگاه اعضای هیات علمی هستند/تصمیم برای تغییر نام دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی:

تنها ۱۰ درصد مدرسان این دانشگاه اعضای هیات علمی هستند/تصمیم برای تغییر نام دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: تنها ۱۰درصد از مدرسان دانشگاه فرهنگیان استان را اعضای هیئت علمی تشکیل می دهند.

دانشگاه فرهنگیان

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمودلو در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت  بزرگداشت صدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در کشور برگزار شد با اشاره به کمبود هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان بابهره مندی از ۲۵ هیئت علمی شرایطی دارد که تنها ۱۰ درصد از کادر آموزشی و مدرسان این دانشگاه را اعضای هیئت علمی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جذب هیئت علمی در دانشگاه از طریق سازمان مرکزی صورت می‌گیرد که یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه نیز هست و همه ساله با اختصاص سهمیه‌های محدود به پردیس‌های استانی، جذب هیئت علمی صورت می‌گیرد و امیدواریم با ادامه این روند درسال‌های آتی مشکل کمبود هیئت علمی دانشگاه حل شود.

محمودلو با بیان اینکه ۹۶ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فعال است افزود: از این تعداد دو پردیس و دو مرکز در شهرستان‌های ارومیه، خوی و سلماس فعال هستند.

وی از تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در هیئت امنای دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام یافته است که پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی دراسفند سال جاری تغییر نام رسمی خواهد یافت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل ۲۱۵۰ نفر در قالب ۱۲ رشته در مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان عنوان کرد: ۱۲۵۰ نفر از دانشجویان در سال جاری جذب این دانشگاه شده‌اند و ۲۵۰ نفر نیز در نیم سال دوم در قالب تکمیل ظرفیت به این دانشگاه جذب خواهند شد.

وی افزود: اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با قالب فعلی آن از سال ۹۵ فارغ التحصیل شده‌اند که از سال ۹۵ تاکنون ۱۳۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

محمودلو توجه مضاعف به موضوع فرهنگ و مهارت محوری و برگزاری دوره‌های کارورزی به صورت مستمر را دو وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر  دانشگاه‌های کشور عنوان و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از متولیان تعلیم و تربیت نسل‌های آینده کشور مطرح است، لذا جذب نخبگان کنکور، ارائه آموزش‌های کاربردی و توجه دوچندان به مؤلفه‌های فرهنگی و تربیتی در این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر نیروهای آموزش و پرورش بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت دارند اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش با کمبود ۶۰۰ معلم در سطح کشور روبرو خواهد بود که این موضوع وظیفه دانشگاه فرهنگیان را که دانشگاهی مأموریت گرا است را سخت‌تر می‌کند.

محمودلو با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت معلم در کشور است افزود: تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از دو طریق جذب دانشجو از کنکور سراسری و جذب از طریق ماده ۲۸اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وی یکی از مشکلات اصلی دانشگاه فرهنگیان استان در تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را کمبود فضای فیزیکی و آموزشی عنوان و تصریح کرد: در سال‌های گذشته میزان ورودی دانشگاه فرهنگیان استان در حدود ۳۰۰ نفر بوده است اما سیاست ریاست فعلی دانشگاه فرهنگیان کشور گسترش کمی در بستر کیفیت است که در این راستا و در دو سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر میزان جذب دانشجو به ویژه در پردیس‌های آذربایجان غربی هستیم تا کمبود معلم استان را از این طریق رفع کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان کاملا بروز و مطابق با تغییرات کتاب‌های درسی است و دانشجویان این دانشگاه با گذراندن بالغ بر ۳۵واحد عملی و کارگاهی و تسلط بر روش‌های نوین تدریس راهی مدارس استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه تربیت معلم در آذربایجان غربی سابقه هشتاد ساله دارد از برگزاری آیین گرامیداشت ۸۰سالگی تربیت معلم در ۲۶ دی ماه سال جاری در استان خبر داد و تصریح کرد: رونمایی از کتاب تاریخچه تربیت معلم، تجلیل از پیشکسوتان و روئسای پیشین دانشگاه فرهنگیان استان، برگزاری نمایشگاه کتاب معلمان، گرامیداشت یادوخاطرات مشاهیر و شهدای فرهنگی استان از مهم ترین برنامه‌های دانشگاه برای این روز است

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.