صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بررسی اثرات افزودن مکمل کروم به جیره غذایی گوساله‌های نر پرواری
بررسی اثرات افزودن مکمل کروم به جیره غذایی گوساله‌های نر پرواری

بررسی اثرات افزودن مکمل کروم به جیره غذایی گوساله‌های نر پرواری

نقش متابولیکی عنصر کروم در تنظیم سطح گلوکز خون، بهبود مقاومت انسولین و ارتقا عملکرد دام به اثبات رسیده و در مورد افزودن مکمل کروم به جیره دام‌های شیری چندین پژوهش انجام شده است؛ اما تاکنون در خصوص اثرات افزودن مکمل کروم به جیره غذایی گوساله های نر پرواری پژوهشی صورت نگرفته بود، به همین دلیل، دکتر علیرضا علیزاده مقدم ماسوله، مجتبی یاری، محسن بهاری‌فر و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، پژوهشی را با هدف بررسی پاسخ‌های عملکردی و رفتارهای تغذیه‌ای گوساله‌های نر هلشتاین در وزن‌های مختلف و با سنین مختلف به افزودن مکمل کروم طراحی کردند.

گوساله

به‌گزارش ایسنا، در فاز اول این مطالعه، ۲۶ گوساله نر با میانگین وزن حدود ۱۵۴ کیلوگرم در دو گروه ۱۳ رأسی کنترل و مصرف کننده مکمل کروم – متیونین (۱/۱ میلی گرم کروم به ازای هر کیلوگرم جیره غذایی) مورد بررسی قرار گرفتند. پس از پایان این بخش، گوساله ها به مدت ۶ هفته جیره غذایی عادی دریافت کردند. در فاز دوم، گوساله ها با وزن حدود ۲۴۰ کیلوگرم مجدداً به همان نحو گروه بندی شده و عملکرد آنان مورد بررسی قرار گرفت.

طبق اعلام پژوهشگاه رویان، نتایج این پژوهش که در مجله بین المللی Iranian Journal of Applied Animal Science به چاپ رسیده است، نشان داد، در مجموع اثرات مصرف این مقدار از کروم- متیونین در جیره غذایی، بر رشد، سطح گلوکز خون و رفتارهای تغذیه‌ای بسته به وزن بدن متغیر است. بنابراین، توجه به شاخص وزن در توصیه سطح مناسب مکمل کروم-متیونین برای دام ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.