صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / غمه غم‌انگیز تاب‌آوری خراسان‌شمالی در برابر زلزله
غمه غم‌انگیز تاب‌آوری خراسان‌شمالی در برابر زلزله

غمه غم‌انگیز تاب‌آوری خراسان‌شمالی در برابر زلزله

خراسان‌شمالی همیشه می‌لرزد و این استان یکی از لرزه‌خیزترین استان‌های کشور است که سالانه شمار فراوانی زمین‌لرزه با شدت‌های مختلف و در عمق‌های متفاوت در نقاط مختلف این استان رخ می‌دهد.

زلزله

به گزارش کسب و کار نیوز اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد  منازل مسکونی موجود در روستاهای این استان تاب‌آوری لازم در برابر زلزله را ندارند.

وی گفت: بسیاری از این منازل خشتی و گلی هستند و سقف آن‌ها با تیر چوبی ساخته شده و یا ساختمان‌هایی هستند که با آهن ساخته شده اما سقف آن‌ها طلق ضرب در دارند و مقاوم نیستند.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان‌شمالی افزود: منازلی از مقاومت کافی برخوردار هستند که سازه آن ها اسکلت فلزی و یا بتنی باشد.

روحانی با بیان این‌که حدود ۵۰ درصد منازل روستایی نیز با تسهیلات ارائه شده و یا به‌صورت خودجوش تخریب و دوباره بازسازی شده و از تاب‌آوری لازم برخوردار است، ادامه داد: بدترین وضعیت منازل مسکونی روستایی به لحاظ داشتن مقاومت‌های لازم در برابر حوادث طبیعی را شهرستان راز و جرگلان دارد بطوری‌که تنها ۲۲ درصد منازل روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده و مابقی تاب‌آوری لازم را ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا روند بازسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی در این استان کند است؟ توضیح داد: سالانه ۵۰۰۰ سهیمه تسهیلات به این استان برای ساخت و ساز و مقاوم‌سازی ابلاغ می‌شود که از این میزان سه تا چهار هزار سهمیه اختصاص می‌یابد و این تعداد از منزل مسکونی ساخته و مقاوم‌سازی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.