صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سخنگوی ارتش یمن: ائتلاف عربی با توافقی دو میلیون دلاری از عناصر القاعده و داعش استفاده می‌کند
سخنگوی ارتش یمن: ائتلاف عربی با توافقی دو میلیون دلاری از عناصر القاعده و داعش استفاده  می‌کند

سخنگوی ارتش یمن: ائتلاف عربی با توافقی دو میلیون دلاری از عناصر القاعده و داعش استفاده می‌کند

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نسبت به انتقال عناصر تکفیری از سوریه به یمن هشدار داد و گفت، مقامات محلی و نیروهای امنیتی مدیریت الحدیده را برعهده خواهند گرفت.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با روزنامه “الاخبار” لبنان به بررسی آخرین تحولات یمن پس از توافق سوئد پرداخت.

یحیی سریع ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که موفقیت توافق “الحدیده “مقدمه‌ای برای حل کامل بحران یمن باشد، هشدار داد که اگر دشمن فکر تجاوز به آب‌های منطقه‌ای یمن را در سر بپروراند، پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ائتلاف عربی پس از به بن بست رسیدن گزینه نظامی، ناچار شد گزینه‌های دیگر را انتخاب کند و این ائتلاف اکنون با توافقی دو میلیون دلاری با عناصر القاعده و داعش، از آن‌ها در مبارزه با نیروهای یمنی در  جبهه‌های متعدد استفاده می‌کند.

سریع در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آتش بس در الحدیده گفت: تا این لحظه، نیروهای ائتلاف عربی بارها آتش بس را نقض کرده‌اند. اما با رسیدن کمیته هماهنگی وابسته به سازمان ملل این نقض‌ها  هر روز کمتر شده، ما همچنان بر لزوم پایبندی کامل به آتش بس تاکید می‌کنیم. ما همچنان خواستار برقراری صلح و ثمر بخش بودن توافق آتش بس هستیم به جز در حالتی که طرف دیگر با این موضوع همراهی نکند.

وی در درباره وظایف و ماموریت‌های کمیته هماهنگی برای استقرار نیروهای مشترک گفت : کمیته مذکور ماموریت‌هایی را در ارتباط با آنچه در توافق سوئد قید شده برعهده دارد، این توافق شامل مکانیزمی مشخص برای استقرار نیروهای مشترک است که گذرگاه‌های انسانی، تجاری و مسیرهای ارتباطی از الحدیده به استان‌های دیگر را تضمین می‌کند.

سریع گفت که نیروهای محلی در استان الحدیده اداره این شهر را برعهده خواهد گرفت و نیروهای امنیتی در این استان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. ما بر این باور هستیم نتیجه‌بخش بودن توافق الحدیده منجر به انجام توافق‌های جدی دیگر  در راستای آتش‌بس فراگیر در تمامی جبهه‌ها خواهد شد. جنگ و درگیری بر ما تحمیل شد و ما باید از سرزمینمان دفاع  می‌کردیم. این روند را تا زمان توقف حملات ادامه خواهیم داد.

سریع در مورد وضعیت کنونی در دیگر  جبهه‌ها به ویژه در “مأرب” گفت: توافق سوئد شامل دیگر جبهه‌ها نمی‌شود و ما به این موضوع چشم امید دوخته‌ بودیم اما متجاوزان از چهار سال گذشته تا به این لحظه به دنبال پیشروی بوده‌اند، به همین خاطر  سخن گفتن درخصوص آتش‌بس را رد می‌کنند. ما بر این باور هستیم آن‌ها در پایان مجبور به قبول توافق آتش‌بس خواهند شد. نیروهای ما در وضعیت دفاعی خوبی قرار دارند و گاهی اوقات عملیات هجومی دقیق و از پیش برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهند. در ۴۸ ساعته گذشته در محور جبهه “صراوح” دستاوردهای نظامی چشمگیری به دست آوردیم و ۹۰ درصد از مساحت منطقه “صراوح” را پاکسازی کردیم و  در نتیجه نیروهای ما در نزدیکی شهر “مأرب” هستند و مواضعشان را بر شماری از ارتفاعات نزدیک به شهر تقویت کرده‌اند.
 
سریع تاکید کرد: ما از همان نخستین روز حملات  به اکثر پیشنهادات پایبند بوده‌ایم اما خود را در برابر دشمنی گستاخ می‌بینیم، همین امر باعث شده چالش‌های زیادی را بر ما تحمیل کنند که به لطف خدا بر آن‌ها غلبه کرده‌ایم. اقدامات عالی در راستای توسعه موشک‌های بالستیک و پهپاد اتخاذ کرده‌ایم، به همین منظور می‌توانیم بگوییم وضعیت نظامی امروز ما از آغاز حملات در یمن بهتر است. ما امروز سلاحی را در اختیار داریم که می‌توانیم بگوییم “بازدارنده” است و دشمن را مجبور به این کرده که توافقات را محدود کند، آن هم زمانی که گمان می‌کرد نیروها، اموال و نفوذش تحقق اهداف را تضمین خواهد کرد. تنها گزینه‌ای که دشمن در گذشته به آن فکر می‌کرد گزینه نظامی بود اما دیگر این تنها گزینه آن‌ها نیست و امروز مجبور شده گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد. ما بر این باوریم خروج از یمن امروز بسیار بهتر از لجبازی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.