صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / “اتحادیه امکان” سبد کالای کارگران را توزیع کند
“اتحادیه امکان” سبد کالای کارگران را توزیع کند

مقام مسئول کارگری مطرح کرد

“اتحادیه امکان” سبد کالای کارگران را توزیع کند

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران تزریق نقدی پول را در بهبود وضع معیشت کارگران موثر ندانست و تاکید کرد: توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری، بهترین راه کمک به وضع معیشت خانوارهای کارگری است.

55

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختصاص کالاهای اساسی و مورد نیاز کارگران از طریق اتحادیه امکان، گفت: اتحادیه امکان از این جنبه که ساختار تعاونی دارد و متعلق به مجموعه کارگری است برای توزیع اقلام و کالای مورد نیاز کارگران خوب است منتها این اتحادیه نمی‌تواند جنس ارزان توزیع کند مگر این که دولت حمایت کند.

وی درباره استقبال کمرنگ کارگران از محصولات امکان، گفت: در سالهای گذشته کالای نامرغوب در اختیار اتحادیه قرار می‌گرفت و برنج یا گوشتی که به دست کارگر می‌رسید از کیفیت پایینی برخوردار بود؛ به همین دلیل کارگران امروز از فروشگاه‌های بزرگ خرید می‌کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: اگر قرار است مذاکراتی با اتحادیه امکان برای تامین اقلام ضروری کارگران صورت گیرد دولت باید وارد عمل شود تا کالای با کیفیت و نرخ مناسب عرضه شود ولی چنانچه مذاکرات مربوط به عرضه بسته حمایت غذایی است و دولت توزیع کننده سبد کالای کارگران است باید با مجموعه‌ها و سازمان‌های تامین کننده مذاکره کند به این نحو که برای تامین گوشت مناسب با شرکت پشتیبانی امور دام و برای تامین برنج مرغوب با شرکت بازرگانی دولتی هماهنگ شود.

به گفته ابوی، فعال کردن تعاونی امکان هم موجب ارتقای جایگاه بخش تعاون به عنوان یک تشکل مردمی می‌شود، هم مایحتاج ضروری و اساسی خانوارهای کارگری را تامین کند و مهمتر از آن به رونق تولید و بازار کار کشور کمک می‌کند.

این مقام مسئول کارگری در پایان با انتقاد از فروش شرکتهای شستا، گفت: به جای فروش این مجموعه‌ها باید مدیریت‌ها را تغییر دهیم. حتی اگر این شرکتها زیان‌ده هم باشند متعلق به کارگران هستند و باید از آنها حراست کرد. شرکتی که ماهانه چند میلیون پاداش بدهد معلوم است که زیان‌ده می‌شود.این شرکتها را به دست تشکل های کارگری بدهند تا ببیند چقدر سوده می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در حالی که بسته‌های حمایت غذایی دولت به اکثر گروههای مورد هدف دولت اختصاص یافته و بسیاری از کارمندان و بازنشستگان دولتی نیز آن را دریافت کردند به گفته مقامات کارگری، این طرح هنوز در مورد کارگران اجرایی نشده است.پیشتر یک عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری گفته بود که بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی مُسکن مقطعی است و دردی از معیشت کارگران و بازنشستگان دوا نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.