به گزارش کسب و کار نیوز- اتصال این شرکت صنایع معدنی به شبکه ریلی کشور چهارشنبه ۵ دیماه با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و علیاصغر پورمند، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) برگزار شد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان در حاشیه این مراسم گفتوگو با ایسنا عنوان کرد: پیوستن به شبکه ریلی کشور برای ما اهمیت زیادی داشت. عملیات زیرسازی خطوط، انجام شده و نخستین خط روسازی نیز اجرا شد و امروز به بهرهبرداری رسید.
وی افزود: قصد داریم خط مسیر ریلی مزبور را تا پایان سال به دو خط افزایش دهیم. با بهرهبرداری از این طرح، حوادث جادهای منطقه و هزینههای حمل کاهش مییابد و یارانهای که دولت بابت سوخت میدهد حذف خواهد شد و منافع ملی را نیز در پی دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان بیان کرد: با دو خطه شدن راهآهن سنگان خواف به جندق، تنگناهای تولید در حوزه حمل گندله برداشته میشود.
سیدمحسن میرمحمدی ادامه داد: اجرای طرح ریلی اختصاصی فولاد مبارکه سنگان سبب میشود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن وارد کارخانه گندلهسازی این شرکت شود.
به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه سنگان تاکنون در بخش صنایع فولادی معادن سنگ آهن سنگان خواف، ۲۵۰ میلیون یورو و ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری ارزی و ریالی کرده است.
میرمحمدی گفت: کارخانه گندلهسازی شرکت فولاد مبارکه سنگان در حال تولید سالانه ۵ میلیون تن گندله است و ساخت کارخانه کنسانتره آن نیز با ۸۲ درصد پیشرفت در حال تکمیل است که ظرفیت این کارخانه نیز تولید ۵ میلیون تن کنسانتره در سال خواهد بود.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان خواف واقع در مرز افغانستان در محدوده مستطیل شکلی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر قرار دارد.
انتهای پیام