صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اردوغان: نباید از سازمان ملل انتظار عدالت داشت
اردوغان: نباید از سازمان ملل انتظار عدالت داشت

اردوغان: نباید از سازمان ملل انتظار عدالت داشت

رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه نباید انتظار عدالت از سازمان ملل متحد را داشت، گفت که به مسلمانان حق صحبت درباره مسائلشان در شورای امنیت داده نشده است.

اردوغان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در مراسم اهدای جوایز “شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه” و “آکادمی علوم ترکیه” تاکید کرد: نباید انتظار چیزی مثل عدالت را از شورای امنیت و سازمان ملل متحد داشت، دنبال آن نگردید، چنین چیزی در آنجا وجود ندارد.

به گفته اردوغان، به مسلمانان حق صحبت درباره مسائلشان و مشکلات بین‌المللی در شورای امنیت داده نشده است. او افزود: این حقیقت که جهان اسلام با جمعیت ۱.۷ میلیاردی یک نماینده دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد، نتیجه بی‌نظمی است.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت، به همین علت است که او خواستار اصلاحات در شورای امنیت با شعار “جهان بزرگتر از پنج است” شده است. اشاره او به پنج عضو دائم شورای امنیت شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکاست.

اردوغان همچنین با اشاره به اینکه کشورش در تحقیقات علمی هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد، افزود: مطالعات علمی ما در هر حوزه‌ای از قطب تا فضا انجام می‌شود. در آژانس فضایی ترکیه هم گامی تاریخی برای توسعه تحقیقات و فناوری ترکیه برداشته شده است.   

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.