صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / کربکندی: بازیکنان تیم‌ملی هماهنگی لازم را ندارند/ کره و ژاپن از ما می‌ترسند اما عرب‌ها نه
کربکندی: بازیکنان تیم‌ملی هماهنگی لازم را ندارند/ کره و ژاپن از ما می‌ترسند اما عرب‌ها نه

ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات

کربکندی: بازیکنان تیم‌ملی هماهنگی لازم را ندارند/ کره و ژاپن از ما می‌ترسند اما عرب‌ها نه

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید کی‌روش بازیکن لژیونری که حتی آمادگی لازم را نداشته باشد به تیم ملی دعوت می‌کند.

رسول کربکندی

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ملی و آقای کی‌روش با توجه به شرایطی که بود برنامه‌ریزی کردند و اردوهای مقطعی را تدارک دیدند و چند بازی تدارکاتی که زیاد قوی نبود را برنامه‌ریزی کردند. شاید این بازی‌ها برای تفکرات مربی مناسب بوده که این تیم‌ها را برای بازی دوستانه انتخاب کرده بودند. ولی به هر شکل ما نمی‌توانیم مثل بقیه تیم‌های دنیا، بازی دوستانه خوب و بزرگ داشته باشیم و این از اشکالات ماست که نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم که بتواند معایب و اشکالات ما را معلوم کند.

او در مورد بازی‌های تدراکاتی که قرار است با تیم‌های فلسطین، لبنان و قطر برگزار شود گفت: قطعا هر بازی تدراکاتی با یک هدفی انجام می‌شود. شما ممکن است که یک تاکتیک خاصی را مد نظر داشته باشید و مقابل یک تیم حتی ضعیف این کار را پیاده کنید. این بازی‌های دوستانه پیش‌بینی شده می‌توانند به ما کمک کنند ولی بازی برابر تیم‌های بزرگ می‌تواند اعتماد به نفس تیم ما را افزایش می‌دهد که متاسفانه ما فقط در جام‌جهانی توانستیم با تیم‌های بزرگ بازی داشته باشیم.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های آقای کی‌روش طبق آن‌چیزی که گفتند انجام شده است. هر زمان که گفتند لیگ تعطیل شده است. اردوهای کوتاه‌مدت، تمرینات بعد از بازی‌های لیگ و ریکاوری‌های انجام شده طبق برنامه‌های آقای کی‌روش جلو رفته است. ولی این که کار به کجا می‌کشد و ادامه کار ما با آقای کی‌روش به چه مرحله‌ای می‌رسد مسائلی است که جام‌ ملت‌ها آن را مشخص می‌کند.

کربکندی در مورد مشکلی که باید تیم ملی آن را سریع‌تر برطرف کند گفت: ما بازیکنان زیادی داریم که بسیاری از آن‌ها در یک سطح هستند. اشکال تیم ما این است که هنوز تیم ثابت پیدا نکردیم و مدام تیم ما در حال تغییر است. این مساله از یک نظر خوب است که حریفان از تیم ما شناخت پیدا نمی‌کنند اما در کمتر جای دنیا این قدر تغییر در تیم‌ملی ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود که شناخت بازیکنان از یکدیگر کمتر شود.

وی افزود: در دو جام‌جهانی گذشته ما در کارهای دفاعی خوب کار کردیم اما در جام ملت‌ها دفاع کردن کافی نیست. باید بتوانیم حمله کنیم و گل بزنیم. تیم‌های عربی در مقابل ما ترس ندارند. به علاوه اگر این تیم‌ها قدرت برای مقابله نداشته باشند، از دفاع فشرده استفاده می‌کنند. ما باید یاد بگیریم که در مقابل تیم‌های فشرده چطور بازی کنیم. چون هر بار که یک تیم مقابل ما با دفاع فشرده بازی کرده است. کار را برای تیم ملی سخت کرده است.

پیشکسوت تیم ملی ایران درباره بازیکنانی که مصدوم هستند و امکان دارد تیم‌ملی را در جام ملت‌ها همراهی نکند خاطر نشان کرد: ما در هر پستی بازیکن زیاد داریم. مشکل اینجاست که آقای کی‌روش به یکسری بازیکن خاص نظر دارد و حتی اگر آسیب دیده باشد به تیم ملی دعوتشان می‌کند. امروز در فوتبال دنیا بازیکنی که نجنگد و ندود تیم را دچار مشکل می‌کند. ما بعضی از بازیکنان تیم ملی‌مان ممکن است خوب پاس بدهند ولی اگر ندوند و نجنگند و تلاش نکنند، در تیم اختلال ایجاد می‌کنند چون تیم‌هایی که می‌دانند از ما ضعیف‌ترند این کمبودشان را با دوندگی و تاکتیک‌های دفاعی پر می‌کنند.

رسول کربکندی درباره هماهنگی بازیکنان لژیونر و بازیکنانی که در لیگ‌برتر بازی می‌کنند گفت: دیدگاه آقای کی‌روش به لژیونرها است حتی اگر این بازیکنان آمادگی لازم را نداشته باشند. همین که تیم ما مدام در حال تغییر است و بازیکان با فاصله‌های زیادی کنار یکدیگر بازی می‌کنند. هماهنگی این بازیکنان شاید با مشکل مواجه شود.

او در مورد رقبای تیم ملی در جام ملت‌ها اظهار کرد: من یک اعتقاد شخصی دارم، این است که کره و ژاپن هر چقدر هم خوب باشند از فوتبال ما خیلی می‌ترسند. آن‌ها هیچ وقت نتوانستند مقابل ما ارزش‌های خودشان را نشان دهند. شاید مقابل تیم‌های دیگر این مشکل را نداشته باشند ولی چه خانه خودشان و چه در ایران، یک وحشتی از تیم ما دارند. علتش هم سابقه‌ای است که در نتایج در برابر تیم ملی داشتند است. آن‌ها نتوانستند به راحتی ایران مغلوب خودشان کنند و در برابر تیم ملی یا مساوی کرده‌اند یا باختند. نگرانی من از تیم‌های عربی است که کمتر از کره و ژاپن این ترس را دارند. همان طور که ما در مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال انگیزه زیادی داریم و با تمام توان مقابل آن‌ها بازی می‌کنیم، تیم‌های آسیایی نیز برابر ما همین حس را دارند. آن‌ها با تفکر جسورانه‌ای به میدان می‌آیند و با دوندگی بیشتر و بستن خط دفاع و پر تعداد بازی کردن در خط دفاع، سعی می‌کنند در برابر ما مقابله کنند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی دارد گفت: کار بسیار سختی در جام ملت‌ها داریم چون که انتظارات مردم در جام ملت‌ها با بازی‌های جام جهانی کاملا متفاوت است. در جام جهانی و در گروهی که ما در آن حضور داشتیم مردم کاملا منطقی برخورد کردند و انتظار آنچنانی نداشتند. اما مردم در جام ملت‌های ‌آسیا انتظار دارند که تیم ملی خوب ظاهر شود و بازی‌های خوبی از خودش ارائه دهد. به هر حال ما یکی از قدرت‌های آسیا هستیم. در این رقابت‌ها ما رقبای سختی در پیش داریم اما تجربه نشان داده که در بعضی از دوره‌ها ما از پس از عراق هم نتوانستیم بربیاییم. تیم‌های چقر و دونده همیشه برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند اما می‌توان برای موفقیت تیم ملی در این رقابت‌ها ۷۰ درصد شانس قائل بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.